Merkez Bankası yıl sonu TÜFE beklentisi belli oldu! TCMB tüketici enflasyonu beklentisi yüzde kaç oldu?

Merkez Bankası'nın TÜFE beklentisi ekonomi piyasalarınca merak ediliyordu. Son dakika haberine göre Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (TCMB) beklenti anketi istatistikleri verilerine göre, yıl sonu tüketici enflasyonu (TÜFE) beklentisi, yüzde 12.47 düzeyinden, yüzde 14.18 düzeyine yükseldi. İşte son dakika haberinin detayları.

Buna göre, 12 ay sonrası TÜFE beklentisi bir önceki anket dönemindeki yüzde 10.77'den, bu anket döneminde yüzde 10.84'e ve 24 ay sonrası TÜFE beklentisi de aynı anket dönemlerinde yüzde 9.20'den yüzde 9.24'e yükseldi.


Yıl sonu döviz kuru (ABD Doları/TL) beklentisi ise önceki anket dönemindeki 7.89 liradan, 7.77 liraya, 12 ay sonrası döviz kuru beklentisi de bir önceki anket dönemindeki 8.41 liradan, bu anket döneminde 8.37 liraya geriledi.


Ekonomik büyüme (gayri safi yurt içi hasıla - GSYH) 2020 yılı beklentisi, önceki anket dönemindeki "yüzde 0.6 küçülme"den, bu dönemde yüzde 0.5 büyümeye yükseldi.



GSYH 2021 yılı büyüme beklentisi aynı dönemlerde yüzde 4.0 düzeyinden yüzde 3.8' geriledi.


TCMB Ağırlıklı Ortalama Fonlama Maliyeti cari ay sonu beklentisi bir önceki anket dönemindeki yüzde 14.74'ten yüzde 16.07'ye yükseldi.


TCMB bir hafta vadeli repo ihale faiz oranı cari ay sonu beklentisi de aynı anket dönemlerinde sırasıyla yüzde 14.49 ve yüzde 16.18 olarak gerçekleşti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.