Rekor büyüme: E-ticaret siteleri tek tıkla 250 milyar TL kazandı

E-ticaret bu yılı pandemi etkisiyle yüzde 65’lik rekor büyümeyle ve 250 milyar lira hacimle kapatmaya hazırlanıyor. 2021 hedefi ise 400 milyar lira...

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, pandeminin etkisiyle e-ticaretin bu yıl rekor bir büyüme gerçekleştirdiğini ifade ederek, e-ticaretin Türkiye'de 2020'yi yüzde 65 büyüme ve 250 milyar liralık hacimle kapatmasını beklediklerini, bu rakamın 2021'de 400 milyar lirayı geçmesini öngördüklerini söyledi. Pandemi etkisiyle tüketicilerin e-ticarete alıştığını vurgulayan Ekmekçi, "Bu yılın Kasım ayı kampanyalarının değişik yıldızları oldu. Ev ve ofisteki tüketimlerde çok ciddi artış yaşandı. Bu yılın lideri tabii ki süpermarket kategorisi oldu. Mart'tan bu yana 5 kat büyüme gösterdi" diye konuştu.

BUNLARA DİKKAT!
EMRE Ekmekçi, tüketicilere e-ticaret için şu uyarıları yaptı: Mesafeli satış sözleşmesi sunulmasına dikkat edin. Satıcıdan mutlaka fatura talep edin. web sitesinin SSL sertifikası olup olmadığına ve ödeme ekranında http:// yerine https:// yazdığına dikkat edin. Alışverişleri 3D ödeme ile yapın. e-ticaret sitelerini iyice araştırın. Kullanıcı yorumlarını ve şikayetlerini okuyun.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.