Rekabet Kurumu, elektronik ticarette dijital kartellere karşı tüketiciyi korumak ve refahını artırmak için kolları sıvadı. Dünyada finanstan sağlığa, ulaşımdan turizme kadar 12 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşan dijital ekonominin rekabet kuralları yazılırken, Rekabet Kurumu Google, Instagram, WhatsApp, Facebook gibi devlerin pazardaki etkisini de yakın takibe aldı. Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, "Teknoloji ve yenilik birkaç kişinin uhdesine bırakılmayacak kadar hassas noktamız. 'Vurun abalıya' gibi bir yaklaşımımız yok. Amacımız vatandaşı korumak, rekabeti tesis etmek" dedi. Soruları yanıtlayan Başkan Küle, salgın döneminde şikâyetlerin yön değiştirdiğini belirterek, "Sağlık, hijyen ve gıdada patlama oldu. Artık rekabet ihlalinde fahiş fiyat argümanını da değerlendiriyoruz" diye konuştu.