ÇİN'E 13 GÜNDE SEVKİYAT
Çin ile ticarette tren yolunun devreye girmesinin de son derece önemli olduğunu belirten Pekcan, "Burada ihracatçımızın Çin pazarını iyi tanıması lazım. 13 günde sevkıyat yapılıyor olması büyük avantaj" dedi. Eskiden Uzakdoğu'ya denizyoluyla 35-40 günde gidilebildiğini hatırlatan Pekcan, "Kara yoluyla da geçiş kotaları ve alınan ücretler, navlunu çok pahalı hale getiriyordu. Sefer sayıları arttıkça herhalde maliyet de navlun da düşecektir diye bekliyorum" diye konuştu.
İŞ DÜNYASI İLE YAKIN TEMAS
Çin'in hedef ülke olduğunu belirten Pekcan, "Çin'e yapılan ihracatta devlet desteklerimizi beş puan fazla uyguluyoruz. Ayrıca lojistik merkezi olarak Amerika, Afrika, Avrupa, Rusya'da çalışmalarımız var. Bunlarla ilgili TOBB, DEİK, TİM gibi kurumların ayrı ayrı çalışması var. Ülke bazında iş konseyi başkanlarından veri topluyoruz. Herkes kendi başkan olduğu ülkeye lojistik merkezi gelsin istiyor. İş dünyası ile beraber o bölgedeki yapılanmanın uygun olduğunu çok iyi değerlendirmemiz gerekiyor" dedi.
ULUSLARARASI FUARLARA DESTEK
Teşvik sistemi üzerinden uluslararası fuarları da desteklediklerini belirten Pekcan, "İhracata ve hizmet ticaretine yönelik desteklerde etki analizi yapıyoruz. Devletin kaynakları kısıtlı bunları en doğru adreste en etkin şekilde kullanmak durumundayız. Bu devlet desteklerini tek tek incelediğimizde amacına ulaşıp ulaşmadığına bakıyoruz. Ülke ve firma bazında analiz ediyoruz" diye konuştu.