WhatsApp’a tepkiler çığ gibi büyüyor! Kişisel Verileri Koruma Kurulu inceleme başlattı

WhatsApp hakkında, önceki gün Rekabet Kurumu'nun resen soruşturma başlatmasının ardından, dün de Kişisel Verileri Koruma Kurulu inceleme başlattı. İncelemeyi yürütecek olan Kurul, süreci takip ederek, 8 Şubat'ta konuyu yeniden değerlendirecek. Bu tarihe kadar WhatsApp'a süre tanıyan Kurul, şirketin aldığı karardan vazgeçmemesi halinde ise yaptırımları devreye sokacak.

WhatsApp hakkında, önceki gün Rekabet Kurumu'nun resen soruşturma başlatmasının ardından, dün de Kişisel Verileri Koruma Kurulu inceleme başlattı. İncelemeyi yürütecek olan Kurul, süreci takip ederek, 8 Şubat'ta konuyu yeniden değerlendirecek.

Bu tarihe kadar WhatsApp'a süre tanıyan Kurul, şirketin aldığı karardan vazgeçmemesi halinde ise yaptırımları devreye sokacak.

BTK'YA BAŞVURACAK


Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumakla yükümlü olan Kurul, ilk etapta şirkete idari para cezası kesecek.

Kurul, Kanun'un 18. maddesi uyarınca veri güvenliğine ilişkin yükümlülükleri yerine getirmediği gerekçesiyle şirkete iki ayrı hususta toplam 2 milyon lira para cezası verecek.

Kurul'un ikinci adım olarak ise kanun kapsamındaki sorumlulukları çerçevesinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) yazı yazarak, WhatsApp uygulamasının engellenmesini talep edeceği öğrenildi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.