Kışın gözdeleri ıhlamur, papatya, tarçın gibi ürünler yüzde 100 zam gördü

Kışın gözdeleri ıhlamur, papatya, tarçın gibi ürünler %100 zam gördü. Aktarlar, zamlara karşın satışların düşmediğini belirtti. Çiçek ıhlamurun da aktarlara pahalı gelmesinden yakınan satıcılar, badem, fıstık, ceviz ve kayısı gibi kuruyemişlerin fiyatlarında da geçen yıla göre artış görüldüğünü söyledi.

Özellikle kış aylarında bolca tüketilen ıhlamur, papatya, tarçın ve zerdeçal gibi bitki ve baharatların fiyatı adeta patlama yaptı.

Fiyatlarda geçen kışa göre yüzde 100'e varan artış yaşandı.

Artışta başı zencefil, tarçın ve ıhlamur çekti.

Pandeminin etkisiyle bu ürünlere talebin artması üzerine fiyatlara zam yapıldı. Aktarlar fiyatların iki katına çıkmasına rağmen satışlarda düşüş yaşanmadığını söyledi.

Bazı ürünlerin fiyatının geçen yılın fiyatlarının 2 katına yaklaştığını belirten aktarlar, "Geçen sene zencefil 30 liraydı, şu anda 60 lira. Zerdeçalın kilosu 30 liraydı, şu anda 45 lira.

Tarçın 70 liradan 130 liraya çıktı.

Adaçayını 40 liradan satıyorduk, bu yıl 60 lira oldu" dedi.

Çiçek ıhlamurun da aktarlara pahalı gelmesinden yakınan satıcılar, badem, fıstık, ceviz ve kayısı gibi kuruyemişlerin fiyatlarında da geçen yıla göre artış görüldüğünü söyledi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.