29 Ocak Cuma Borsa güne nasıl başladı? Borsa yükseldi mi, düştü mü?

Son dakika haberi... Haftanın son işlem gününde Borsa İstanbul yüzde 1.39 düşüşle 1,477.42 puanda başladı. Analistler, son bir haftada dünya borsalarındaki satıcılı seyrin Borsa İstanbul'u da etkilediğini belirterek, dolar bazlı bakıldığında BIST 100 Endeksi'nin 200 sent civarında bulunduğunu, 2011'deki 500 sent seviyelerine göre oldukça iskontolu olmaya devam ettiğini söyledi. GameStop hisselerindeki aşırı oynaklığın ardından bazı platformların işlemlere sınırlama getirmesi, New York borsası önünde gerçekleştirilen protestolar ve sınırlamaların hafifletileceği yönündeki açıklamalar, pay piyasalarının geneli için endişeye neden oluyor. Bu gelişmelerin ardından yatırımcılar '29 Ocak Cuma Borsa güne nasıl başladı? Borsa yükseldi mi, düştü mü?' Sorularını araştırmaya başladı. İşte detaylar...

Borsa İstanbul Endeksi (BIST100) haftanın son işlem gününe yüzde 1.39 düşüşle 1,477.42 puanda başladı. Açılışta BIST Sanayi Endeksi yüzde 1.17, BIST Mali Endeks yüzde 1.64, BIST Hizmetler Endeksi yüzde 1.35 eksideydi.
Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Naci Ağbal'ın, yılın ilk Enflasyon Raporu'nun sunumunda, sıkı para politikasının süreceğini söylemesinin ardından 7.40 liranın altına gerileyen dolar, haftanın son işlem gününe de bu düzeylere yakın başladı.
Merkez Bankası'nın (TCMB) net uluslararası rezervleri 22 Ocak ile biten haftada, bir önceki haftadaki 11.42 milyar dolardan, yaklaşık 300 milyon dolar gerileyerek 11.13 milyar dolara indi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.