Pandemi havacılık sektörünü 25 yıl geriye götürdü: 1995’teki trafik düzeylerine döndü

Coronavirüs, havacılık sektörünü sarstı. Havalimanları Avrupa Konseyi'nin (ACI Europe) 2020 yılı trafik raporu, Avrupa'daki havalimanlarının uğradığı yıkımı ortaya koydu. Avrupa havalimanları, 2020'de bir önceki yıla göre 1.7 milyar yolcu kaybetti. Yüzde 70'lik düşüş oldu. Avrupa havalimanları yolcu yönünden 1995'teki trafik düzeylerine döndü. Çeyrek asırlık kayıp yaşandı. Türk ve Rus havalimanları, bu dönemde öne çıktı.

Coronavirüs, havacılık sektörünü sarstı. Havalimanları Avrupa Konseyi'nin (ACI Europe) 2020 yılı trafik raporu, Avrupa'daki havalimanlarının uğradığı yıkımı ortaya koydu.

Avrupa havalimanları, 2020'de bir önceki yıla göre 1.7 milyar yolcu kaybetti. Yüzde 70'lik düşüş oldu. Avrupa havalimanları yolcu yönünden 1995'teki trafik düzeylerine döndü. Çeyrek asırlık kayıp yaşandı. Türk ve Rus havalimanları, bu dönemde öne çıktı.

ZARAR 56.2 MİLYAR EURO
AVRUPALI havayolları, havalimanları ve hava seyrüsefer hizmeti sağlayıcıları 56.2 milyar euro zarar etti.


YOLCU kaybı 1.7 milyar kişi.
2019'DA 11.1 milyon uçuşun yapıldığı Avrupa kıtasında geçen yıl 5 milyon sefer gerçekleşti.
SADECE Avrupa'da açıklanmış 191 bin iş kaybı yaşandı.

2021'E HIZLI BAŞLADIK (18-24 OCAK)


THY günlük 596 uçuşla 1. oldu.


Air France 397 uçuşla 2. sırada yer aldı.


Norveçli Wideroe 252 uçuşla 3. oldu.

HAVALİMANLARI
İstanbul Havalimanı: 3.386 uçuş


Paris Havalimanı: 2.647 uçuş
Amsterdam Havalimanı: 2.598 uçuş
Frankfurt Havalimanı: 885 uçuş

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.