Lahana, maydanoz, patates, sivri biber... Onlar marketlerin zam şampiyonları: 4.1 kat fark tepki çekiyor

Gıdada tarla-market fiyatı arasındaki uçurum sürüyor. En fazla fark 4.1 kat ile lahanada görülürken, marketlerin zam şampiyonu yüzde 30 zamlanan biber oldu. Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin (TZOB) araştırması, gıdada üretici ve market fiyatları arasındaki uçurumun Şubat'ta da devam ettiğini ortaya koydu.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin (TZOB) araştırması, gıdada üretici ve market fiyatları arasındaki uçurumun Şubat'ta da devam ettiğini ortaya koydu.

Üretici ve tüketici fiyatları arasındaki makasın bir türlü kapanmadığını vurgulayan TZOB Başkanı Şemsi Bayraktar, lahananın 4.1, maydanozun 3.9, patatesin 3.5, elmanın 3.3, süt ve marulun 3.2 kat fazlaya tüketiciye satıldığını söyledi.

2,79 TL OLDU


Bayraktar, üreticide 68 kuruş olan lahananın 2,79 liraya, 50 kuruş olan maydanozun 1,96 liraya, 50 kuruş olan patatesin 1,73 liraya, 2,20 lira olan elmanın 7,18 liraya, 2,74 lira olan sütün 8,89 liraya, satıldığını belirtti.

ZAM ŞAMPİYONLARI


Şubat'ta markette 42 ürünün 29'unda fiyat artışı, 8'inde fiyat azalışı meydana geldiğini anlatan Bayraktar, şöyle konuştu:

"Markette en fazla fiyat artışı yüzde 29.31 ile sivri biberde görüldü. Sivri biberdeki fiyat artışını yüzde 19.92 ile ıspanak, yüzde 15.28 ile portakal, yüzde 15.10 ile limon, yüzde 11.07 ile ayçiçek yağı takip etti."

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.