BİLGİ VE DÖKÜMAN İSTENECEK
Çevrim içi reklamcılık pazarı incelemesinde, uluslararası alanda da faaliyet gösterebilen özellikle Google, Facebook, Instagram ve Twitter gibi şirketlerin pazarlardaki konumu, mevcut ve potansiyel rakiplerinin durumu, ne ölçüde pazar gücüne sahip oldukları ve bu gücün kaynakları ortaya çıkacak. Rekabet Kurumu, sektör oyuncularından bilgi ve dokümanları istemeye başlıyor.
AVRUPA YASA HAZIRLADI
Çevrimiçi reklamcılık sektörü dünyanın da radarında. Almanya, Fransa, İngiltere ve Avustralya'da çalışmalar başladı. Hazırlanan raporlarda, Google ve Facebook'un sektördeki hâkimiyeti vurgulanarak, sektördeki olası rekabet sorunlarına değinildi. Avrupa Komisyonu da Dijital Marketler Yasa Tasarısı hazırladı. Yasayla, dijital piyasaları yönlendirme gücüne sahip bazı platformlar 'geçit bekçisi' olarak tanımlanıyor. Geçit bekçilerinin reklam verenler ve yayıncılara sunduğu hizmetlerin şeffaf olmadığı vurgulanıp, teşebbüslere yükümlülükler getiriliyor.
İKİ ÇALIŞMA DAHA VAR
Rekabet Kurumu, 'Dijitalleşme ve Rekabet Politikası Raporu' ve 'E-Pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi' de yapıyor. İlkinde dijital çağda rekabet politikası hedeflerinin ne olması gerektiği, dijital platformlara uygulanacak rekabet kurallarının nasıl şekilleneceği üzerinde duruluyor. Diğerinde ise e-pazaryeri platformlarının çalışma şekli, platform hizmetleri ve tedarik davranışları inceleniyor.
WHATSAPP VE FACEBOOK'A SORUŞTURMA AÇTI
Rekabet Kurumu kısa süre önce WhatsApp kullanım koşullarında değişikliğe gitmek suretiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un 6. maddesinin ihlal edip edilmediğinin tespiti amacıyla Facebook ve WhatsApp'a re'sen soruşturma açmıştı. Daha önce de çevrimiçi reklamcılık konusunda Google Reklamcılık Hizmetleri Önaraştırması, Google Shopping Unit Önaraştırması, Google Shopping ve Google Adwords Soruşturması yapılmıştı. Bu çerçevede, reklam fiyatlandırma sistemleri, sunuluş biçimi, yer ve hizmetler arasındaki bağlama uygulamalarına odaklanılmıştı.