Türkiye'de paralel istihdamda da kıpırdanma başladı: Yüzlerce eleman aranıyor

1 Mart'tan itibaren kontrollü normalleşmeye başlayan Türkiye’de ekonomideki hareketliliğe paralel istihdamda da kıpırdanma başladı. Uzun süre kapalı kalan restoran ve kafeler personellerini geri çağırıyor. 1 Nisan’dan itibaren açılmaya hazırlanan oteller ise gelecek rezervasyona göre personel planlaması yapıyor.

1 Mart'tan itibaren kontrollü normalleşmeye başlayan Türkiye'de ekonomideki hareketliliğe paralel istihdamda da kıpırdanma başladı.

Uzun süre kapalı kalan restoran ve kafeler personellerini geri çağırıyor.

1 Nisan'dan itibaren açılmaya hazırlanan oteller ise gelecek rezervasyona göre personel planlaması yapıyor.

Hafta sonu sokağa çıkma yasaklarının gevşetilmesiyle mağazalarda hareketlilik bekleyen perakende sektörü ise yeni personel arayışını hızlandırdı.

Şubatta tüm sektörlerdeki firmaların verdiği ilan sayısı yüzde 20 arttı.

Eleman bulmak için giriş yapan firma sayısı yüzde 115 artış gösterdi.

Şubat ve martın ilk haftasını kapsayan dönemde, en çok ilan yüzde 109 ile mağazacılık ve perakende sektöründe verildi.

Yeme-içme sektöründeki firmaların da ilanları ocak ayına göre yüzde 70 arttı.

Bu oran yeni sezona hazırlanan turizm sektöründe ise yüzde 40 oldu.

1 Şubat ile 3 Mart tarihleri arasında ocak ayına göre en çok ilan verilen pozisyon ise yüzde 90 ile garson oldu.

Bunu yüzde 80 ile temizlik ve yüzde 30 ila aşçı takip etti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.