Boğaziçi Beton ne zaman işlem görecek? Boğaziçi Beton halka arz sonuçları açıklandı mı?

Boğaziçi Beton halka arz sonuçları açıklandı mı? Boğaziçi Beton ne zaman işlem görecek? 26-27-28 Mayıs tarihlerinde yapılan halka arz işlemlerinin ardından Boğaziçi Beton talep toplama tarihleri sona erdi. Hisse almak için başvuruda bulunan yatırımcılar Boğaziçi Beton ne zaman işlem görecek sorusuna yanıt arıyor. Peki Boğaziçi Beton halka arz sonuçları açıklandı mı?

Boğaziçi Beton ne zaman işlem görecek? Boğaziçi Beton halka arz sonuçları açıklandı mı? SPK'ya halka arz başvurusunda bulunan Boğaziçi Beton şirketinin talep toplama tarihleri 26-27-28 Mayıs olarak belirlenmişti. Talep toplama tarihlerinin ardından gözler halka arz sonuçlarına çevrildi. Boğaziçi Beton ne zaman işlem görecek sorusuna arama motorlarında yanıt aranmaya başlandı.

BOĞAZİÇİ BETON NE ZAMAN İŞLEM GÖRECEK?

Boğaziçi Beton işlem görme tarihi henüz açıklanmadı. Ancak tahminlere göre 1-2 Haziran tarihlerinde hisselerin işlem görmeye başlayabileceği belirtiliyor.

Kamu ve özel sektör tarafından gerçekleştirilen pek çok mega projede yer alan Boğaziçi Beton'un halka arzı Sermaye Piyasası Kurulu'nca onaylandı.

Sermaye artırımı ve ortak satışı yoluyla gerçekleştirilecek Boğaziçi Beton'un halka arzında talep toplama tarihleri 26-27-28 Mayıs 2021 olarak belirlenirken, halka arz fiyatı ise 3,50 TL olarak belirlendi.

BOĞAZİÇİ BETON HALKA ARZ HANGİ BANKADA?

Kamu ve özel sektör tarafından gerçekleştirilen pek çok mega projede yer alan Boğaziçi Beton'un halka arzı, Vakıf Yatırım Menkul Değerler A.Ş. liderliğinde oluşturulan Konsorsiyum tarafından gerçekleştirilecek.

HALKA AÇIKLIK ORANI
Halka arzda Boğaziçi Beton'un mevcut 280 milyon TL çıkarılmış sermayesinin, 100 milyon TL artırılarak 380 milyon TL'ye çıkarılması planlanıyor. 14 milyon TL nominal değerli payların ise ortak satışı yolu ile gerçekleştirileceği halka arzın sonucunda şirketin halka açıklık oranı yüzde 30 olacak.

'HEDEF BÜYÜMEK'
Hazır beton üretimi ve satışı faaliyetlerinin yanı sıra agrega maden işletmeciliği ve inşaat malzemeleri ticareti faaliyetlerini de yürüten Boğaziçi Beton'un Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahim Zengin, ilerleyişi istikrarlı bir şekilde devam eden inşaat sektörünün sinerjisini yatırımcılarına aktarmayı hedeflediklerini dile getiriyor.


Zengin; "Türkiye'nin mega projelerinde hazır beton üretimi ve maden işletmeciliği ile yer alan bir marka olarak, alanımızdaki en büyük şirketlerden biriyiz. Yıllık yaklaşık 6 milyon ton agrega üretim kapasitesine sahip iki taş kırma tesisi ile İstanbul'un en yüksek kapasiteli agrega maden ocaklarından birini işletiyoruz. İstanbul'da 8 sabit lokasyon ve 13 mobil lokasyon olmak üzere (yüksek hacimli hazır beton satışı yapılan projelerin içerisine kurulan hazır beton santralleri) toplam 21 lokasyonda, 30 adet hazır beton santrali ile hazır beton üretimi ve satışı yapıyoruz. Yaklaşık 950 kişiye istihdam sağlıyoruz. Kendimize ait 553 adet araç, iş makinesi ve makine ekipmanlarımızla hizmet sunuyoruz. 2013 yılından bu yana Türkiye'nin en büyük 500 Sanayi Kuruluşu sıralamasında yer alıyoruz. Hedefimiz halka arz sonrasında yatırımcılarımızla birlikte daha da büyümek" diyor.

6 MİLYON M3 BETON ÜRETİM KAPASİTESİ…
Şu ana kadar yaklaşık 1285 önemli projede yer aldıklarını ve 2020 yılsonu itibariyle toplam hazır beton üretim kapasitelerinin yaklaşık 6 milyon m3 olduğunu anlatan Zengin: "Bugüne kadar 35 milyon m³'ün üzerinde beton üreterek alanımızın önemli markalarından biri olduk. En önemli farklarımızdan biri tüm ekipman ve tesislerimizin kendimize ait olması. Bu nedenle finansman yapısı ve öz sermayesi güçlü bir yapı olmamız en büyük avantajımız. Sektörümüz özellikle kentsel dönüşüm projelerinin artması nedeniyle yükselen bir ivmeye sahip. İstanbul'da yaşanacak olası depreme karşı yapılan çalışmalarla inşaat sektörünün alanımıza olan ihtiyacı eş zamanlı olarak artıyor. T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın 2019 yılı sonunda yayınladığı Kentsel Dönüşüm Eylem Planı'na göre gelecek beş yılda, 1.5 milyon konutun yenilenmesi ihtiyacı olduğu açıklanmıştır. Bu yaklaşık 90 milyon metreküp beton anlamına geliyor. Yatırımcılarımızın sağlayacağı finansman desteği ile birlikte kapasitemizi daha da artırmak ve fırsatları değerlendirerek ilerlemek en büyük arzumuz."


İNŞAAT SEKTÖRÜ TÜRKİYE EKONOMİSİ İLE PARALEL
Türkiye Ekonomisi büyüdükçe, bu büyümeye paralel olarak inşaat sektörünün de büyüdüğüne dikkat çeken Zengin: "İstanbul'da inşaat, ekonomideki dalgalanmalardan daha az etkilenmektedir. Geçen sene Türkiye ekonomisi yüzde 6,9 büyüdü. İnşaat sektörünün büyüme oranı ise yüzde 6,7 idi. Tüm bu gelişmelere oranla İstanbul'daki inşaat sektörü yüzde 15 artış gösterdi. İstanbul devamlı hareket halinde olan, yüksek nüfuslu, dinamik ve altyapı ihtiyacı büyük bir şehir. Önemli yatırımlar burada. Devletimiz bu bölgede önemli kamu projeleri ve kentsel dönüşüm projeleri yapıyor, biz de bu projelerde yer alan önemli şirketlerden biriyiz."

RAKAMLARI AVRUPA ÜLKELERİNE EŞDEĞER!
Boğaziçi Beton'un büyüklüğünü Avrupa genelindeki rakamlarla özetleyen Zengin; "Geçen sene 3 milyon m3'ün üzerinde beton dökmüş bir şirketiz. Avrupa'daki bazı ülkelerle bu rakamı kıyasladığımızda; Türkiye Hazır Beton Birliği'nin (THBB) 2019 yılı verilerine göre Danimarka'da ülke genelinde 2.7 milyon m3, Finlandiya'da 2.7 milyon m3 ve Slovakya'da 2.8 milyon m3 beton dökülmüş. Boğaziçi Beton, 2019 yılı verilerine göre bu üç ülkeden daha fazla hazır beton üretimi ve satışı gerçekleştirmiş durumdadır. 2020 yılında yine THBB verilerine göre Türkiye'de üretilen ve satılan hazır beton miktarı 95 milyon m3 olmuştur" diyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.