Günümüzde e-ticaret pazarlaması; çevrimiçi mağazanıza trafik çekmek, daha fazla müşteriye ulaşabilmek ve markanızı daha fazla insan tarafından bilinir kılmak için kritik öneme sahip.
WorqCompany'nin Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Oya Öztürk, e-ticaret ile uğraşanların markalarını pazarlama stratejileriyle nasıl büyütebileceklerini anlattı:
WEB SİTESİ: Kullanışlı ve kolay anlaşılır bir web sitesi tasarlamak öncelikli konu olmalı. Üyelik uygulaması ile müşterinin satın alma sürecindeki alışkanlıklarını takip edebilir, favori ürünlerini, satın alma aralıklarını takip ederek onlara özel kampanyalar sunabilirsiniz.
PAZAR YERLERİ: Web siteniz kadar e-ticaret pazar yerleri de satış yapabilmeniz için çok önemli. Pazar yerlerinde yaptığınız her satışın, size puan ve yorum olarak döneceğini unutmayın.
Sağlam ve özenli paketleme, hızlı kargolama gibi konulara önem verin. Müşterilerinize yazacağınız küçük notlar veya aldığı ürüne uygun bir promosyon, onun deneyimini iyileştirecektir.
E-MAİL: e-mail üzerinden iletişim kanalı oluşturmak, etkileşimi artırmanın, hedef kitlenizle güvene dayalı ilişki kurmanın ve satışlarınızı artırmanın vazgeçilmez bir adımıdır.
e-posta pazarlaması hedef kitlenizle bağlantı kurmanız için doğrudan bir yol sunar. Bu nedenle, bir e-mail listesi oluşturmak işiniz için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri olacaktır.
DİJİTAL REKLAMLAR: Sokaklarda gördüğümüz reklam panoları artık yerini web sitelerinde gördüğümüz dinamik reklam alanlarına bıraktı. Bu yol ile müşterilerinizin ziyaret ettiği web sitelerinde karşılarına çıkabilir, onları akıllarında kalan ürünleri satın almaları için teşvik edebilirsiniz.
SOSYAL MEDYA: İşinizi sosyal medyada tanıtmak, sitenize daha fazla trafik çekmenin ve işletmenizi binlerce yeni insana tanıtmanın harika bir yolu.
Sosyal medya hesaplarından işinizi ve markanızı tanıtmak muhteşem bir fikir olarak gözükse de her sosyal medya platformunun kendine ait bir kimliği ve kitlesi olduğunu unutmadan yapılacak planlamaların oyunu değiştireceğini de söylemek gerekir.
MARKA: Markanızın sınırlarını zorlayın. Markanıza güçlü bir kimlik inşa ettikten sonra o kimliğe güvenerek her adımınızda sizi ileri taşıyacak riskler almayı da unutmayın.