Finans devi BBVA'dan Türkiye'ye güven oyu! 25.7 milyar lirayı gözden çıkardılar

Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminin en hızlı büyüyen ülkelerinden olan Türkiye, finans devi BBVA'dan da güven oyu aldı. BBVA, Garanti'nin yüzde 50.15 hissesini almak için 25.7 milyar lirayı gözden çıkardı. BBVA'nın Garanti Bankası'ndaki gönüllü pay alım teklifi, emsallerine göre ucuz fiyattan işlem gören banka hisselerinde doping etkisi yarattı. Borsa İstanbul banka hisselerine gelen alımlarla yüzde 4'ten fazla yükselerek 1.710 puanla tarihinin en yüksek seviyesine çıktı. Öte yandan Türkiye'ye gelen yatırımlar tantanacı bazı ekonomistleri rahatsız etti.

Kriz lobisinin arka plandaki yatırım, üretim, ihracat ve istihdamı gölgeleyerek Türkiye ekonomisini "faiz-kur-enflasyon" üçgenine sıkıştırma çabalarına en anlamlı cevap Garanti Bankası'nın ana ortağı İspanyol devi Banco Bilbao Vizcaya Argentaria'dan (BBVA) geldi. BBVA, "Uzun vadede Türkiye ekonomisinin güçlü olacağını düşünüyoruz" mesajını vererek Türkiye'deki varlığını artırma kararı aldı. Garanti Bankası'nın yüzde 49.85'ine sahip olan BBVA, halka açık olan yüzde 50.15 hisse için gönüllü pay alım teklifinde bulunacak.

DEV YATIRIMCILAR TÜRKİYE'Yİ TERCİH EDİYOR
Katar, BAE başta olmak üzere Avrupa ve ABD'den, hatta Asya ülkelerinden birçok yabancı yatırımcı, yaşanan global dalgalanmalara rağmen ayakta duran Türkiye'de yatırımlarını değerlendirmeyi tercih ediyor. Bu manzara, nedense bazı ekonomistleri rahatsız etti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.