Tarım Bakanlığı, gıda etiket yönetmeliğinde değişikliğe gidiyor

Tarım Bakanlığı, gıda etiket yönetmeliğinde değişikliğe gidiyor. Gıda etiketleri artık daha kolay okunacak. Yanıltıcı görseller, isimler ve ifadeler kullanılmayacak.

Tarım Bakanlığı, gıda etiket yönetmeliğinde değişikliğe gidiyor. Taslak düzenlemeye göre;

● GIDA etiketlerinde yanıltıcı ifadeler, isimler, görseller kullanılamayacak.

● BİRBİRİNE benzeyen ve tüketiciler tarafından benzer gıdalarla karıştırılabilecek gıdalarda yanıltıcı görsel, isim ve ifade kullanılmayacak.

● ÜRETİMİNDE meyve veya sebze yerine sadece aroma verici kullanılan bir gıdanın etiketinde aroma verici ile ilgili görsel bulunamayacak.

● GIDADA aroma varsa üzerinde '... aromalı' ifadesi kullanılacak ve gıdanın adının geçtiği her yerde en az 3 milimetre olarak yer alacak.

● TÜKETİCİ tarafından karıştırılabilecek gıdalarda, özelliklerini taşımadığı bir gıdanın adı kullanılarak, '... tadında', '... lezzeti', '... keyfi' gibi ifadeler kullanılamayacak.

DAHA BÜYÜK YAZILACAK
■ Gıdanın adı ve içindekiler bilgisi (bileşenler listesi) mevcut düzenlemeye göre ambalajın boyutuna bağlı olarak 2.5 kat daha büyük yazılacak.

■ Bir gıda bileşeninin görselinin etikette veya ürün adında yer alması durumunda görselin olduğu her yerde veya ürün adının yanında veya altında o bileşenin miktarı en az 3 milimetre olarak yer alacak.

■ Tatlandırıcı varsa 'tatlandırıcı içerir' veya 'tatlandırıcılı' ifadesi temel görüş alanında en az 3 milimetre yazılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.