Almanya'da sanayi üretimi ekimde yüzde tahminlerin üzerinde artış gösterdi

Almanya’da sanayi üretimi, ham madde ve üretim için ara mal tedarik darboğazlarına rağmen sermaye malı üretiminin etkisiyle bir önceki aya göre yüzde 2,8 yükseldi. Haberin detayları...

Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), sanayi üretimine ilişkin ekim ayı geçici verilerini açıkladı.

Buna göre, mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi, "üretim için önemli miktarda malzeme sıkıntısına" rağmen ekimde bir önceki aya kıyasla yüzde 2,8 arttı.

Piyasalarda sanayi üretimine ilişkin beklenti yüzde 0,8 yükselmesi yönündeydi.

Aylık yüzde 1,1 düşüş olarak açıklanan eylül ayı sanayi üretimi verisi de yüzde 0,5 düşüş olarak revize edildi.

Veriler, ekimde bir önceki aya kıyasla enerji ve inşaat hariç sanayi üretiminin yüzde 3,2 arttığını ortaya koydu. Söz konusu dönemde sanayi üretimi içerisinde sermaye malı üretimi yüzde 8,2 artarken, ara malı üretimi yüzde 0,4 azaldı.

Ekim tüketim malları üretiminde yüzde 0,1 düşüş görülürken, inşaatta bir önceki aya göre yüzde 1,2 artış görüldü. Enerji üretimi seviyesinde ise yüzde 0,9 artış kaydedildi.

Destatis, ekimde Alman sanayi üretiminin, Kovid-19 salgınının yayılmasını önlemek için alınan önlemlerden önceki tarih olan Şubat 2020'deki seviyesinin yüzde 6,5 altında kaldığını belirtti.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.