"Japon mucizesi" sona mı eriyor... Ülke ekonomisi son çeyrekte yıllık bazda yüzde 3,6 daraldı

Japonya ekonomisinin, önceki çeyreğe kıyasla Temmuz-Eylül 2021 periyodunda yıllık bazda yüzde 3,6 daraldıği bildirildi. Doğu Asya'nın zengin ada ülkesinde kamu yatırımları yüzde 2 düzeyinde gerilerken, ihracat yüzde 0,9 ve ithalat yüzde 1 düzeyinde düşüş yaşadı. Haberin detayları...

Kabine Ofisi, ülke ekonomisinin göstergesi niteliğinde gayri safi yurt içi hasılasının (GDP) son çeyrek yıllık baz verilerini güncelledi.

Geçen ay yayımladığı ön verilerde, GDP'nin yüzde 3 düzeyinde daralma yaşadığını açıklayan hükümet, bu oranı yüzde 3,6'ya indirdi.

Buna göre Japonya GDP'sinin yarısından fazlasını oluşturan özel tüketim yüzde 1,3 düştü. Bu oran yüzde 1,1 olarak açıklanmıştı.

Kamu yatırımları yüzde 2 düzeyinde gerilerken, ihracat yüzde 0,9 ve ithalat yüzde 1 düzeyinde düşüş yaşadı.

Daralmada yeni tip koronavirüs (Kovid-19) etkisiyle tüketicilerin harcamalarını kısması ve fabrikaların üretimini düşürmesi etkisini hissettirdiği bildirildi.

Yarı iletken çip dahil tedarik zinciri sorunlarının, ülkenin büyük imalatçı firmalarının üretimi düşürmelerine, yatırım planlarını askıya alınmasına yol açtığı belirtildi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.