Your browser doesn’t support HTML5 audio

Almanya’da yağ ve un bitti! Türk fırıncı isyan etti: Bild manşet yaptı

Gıda ve tedarik sıkıntısı ile enflasyon Avrupa’yı sardı. Almanya’da fırın işleten Hülya Yavuz, un ve yağı olmadığı için pide yapamadığını anlattı. Alman Bild gazetesi Yavuz’u manşete taşıdı.

Pandemi sonrasında başlayan Rusya -Ukrayna savaşı ile birlikte, başta Avrupa olmak üzere tüm dünyada özellikle gıda ürünlerinde tedarik sıkıntısı başladı.

Enerji ve gıdada artan fiyatlara bir de ürün olmaması eklenince Avrupa'nın birçok bölgesinde market rafları boş kaldı. Gıda sıkıntısı çekilen ülkelerden birisi de Almanya.

Münih'te Elasya adlı fırının sahibi Hülya Yavuz, ülkede yaşanan ayçiçek yağı ve un krizini yaşayanlardan birisi. Almanya'nın en büyük gazetelerinden Bild'e manşet olan Hülya Yavuz, "Ramazan ayında pide yapamıyorum. Çünkü un ve ayçiçek yağı yok" dedi.

Ülkede büyük bir enflasyon yaşandığına dikkat çeken Hülya Yavuz, "Haftada bir kez toptancı pazarına giderdim ve o hafta için ihtiyacım olanı alırdım. Çünkü oradaki birçok noktada da un ve Ayçiçek yağı yok. Marketlerde de aynı durum geçerli. Bir çalışanımı gün içinde belli aralıklarla süpermarkete gönderiyorum. Un ve ayçiçek yağı var mı bakıp geliyor. Maalesef durum bu" dedi.

RAFLAR BOŞ YAĞ VE UN BULUNMUYOR
Avrupa'nın birçork kentinde marketlerde raflar boş. Fiyatlar ise yükseliyor. Bu durumu anlatan Hülya Yavuz, Alman Bild gazetesinin manşetine çıktı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.