Start-up’lara para yağdı! 3 ayda 1 yıllık yatırım ile 8 oyun girişiminin aldığı yatırım 330 milyon doları buldu

Türk start-up’lar, ilk çeyrekte yaklaşık 1.3 milyar dolar yatırım aldı. 2021’in tamamındaki 1.5 milyar dolarlık yatırım tutarına yaklaşıldı. 8 oyun girişiminin aldığı yatırım 330 milyon doları buldu...

Start-up'lara yapılan yatırımlarda artış sürüyor. Türkiye'deki start-up yatırımlarını takip eden StartupCentrum'un raporuna göre; bu yılın ilk 3 ayında Türkiye'deki girişimler 1.28 milyar dolar yatırım aldı. Böylece 2021'de toplam 1.56 milyar dolar yatırım alan Türk girişimleri, henüz 2022'nin ilk aylarında 2021'in genelindeki yatırım tutarına yaklaşmış oldu.
8 OYUNA 330 MİLYON $
Geçtiğimiz 3 ay boyunca 61 yatırım yapılırken, girişim başına düşen yatırım miktarı 25.5 milyon dolar olarak belirtildi. 61 girişimin içinde ise 3 Unicorn var. Bunlar Getir, Dream Games ve Insider. 2022'nin ilk çeyreğinde 8 oyun girişimi toplam 330 milyon dolar yatırım aldı. Oyun sektöründen sonra en çok yatırım alan sektör, 8 girişim ile finans olurken; yatırım alan girişim sayısı fazla olsa da yatırım miktarı olarak toplam 15 milyon dolar seviyelerinde kalındı. 2022'nin ilk 3 ayında 5 şehirde yatırım yapıldı ancak girişimlerin yüzde 82'sinin merkezi İstanbul'da. 2022'nin ilk çeyreğinde 231 yatırımcıdan 36'sı yabancı yatırımcılardan oluştu.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.