Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin araştırması şoke etti! Tarladan markete 5.5 kat fark

TZOB araştırdı: Gıdada üretici-market fiyatı farkı 5.5 kata ulaştı. 2 üründe yüzde 400’ün, 11 üründe yüzde 200’ün, 10 üründe yüzde 100’ün üzerinde fark görüldü. İşte sizler için derlediğimiz 2 Mayıs tarihli TAKVİM gazetesi ekonomi haberleri...

Gıdada üretici ve market fiyatı arasındaki uçurum sürüyor. Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Nisan ayında üretici ile market arasındaki fiyat farkının 5.5 kat olduğunu söyledi. En fazla fiyat farkının yüzde 448.8 ile elmada görüldüğünü belirten Bayraktar, şu bilgileri paylaştı: "Elmadaki fiyat farkını yüzde 404.1 ile salatalık, yüzde 278.4 ile kabak, yüzde 272.9 ile karnabahar, yüzde 265.3 ile pırasa, yüzde 251.6 ile yeşil mercimek, yüzde 241 ile patlıcan ve yüzde 240.3 ile nohut takip etti. Elma ve salatalıkta üretici ile market arasındaki fiyat farkı yüzde 400'ün üzerindeyken, 11 üründe yüzde 200'ün, 10 üründe ise yüzde 100'ün üzerinde gerçekleşti." Bayraktar, Nisan'da markette 40 ürünün 22'sinde fiyat artışı, 16'sında fiyat azalışı görüldüğünü ve sadece 2 üründe fiyat değişimi olmadığını söyledi. Markette fiyatı en fazla artan ürünün yüzde 59.3 ile beyaz lahana olduğuna işaret eden Bayraktar, "Yüzde 34.9 ile pırasa, yüzde 23.6 ile toz şeker, yüzde 19.1 ile marul takip etti" dedi..

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.