Türkiye sağlık turizminde şahlanarak 1 milyar doları aştı! Yabancılar en çok estetik ve saç ekimi için ülkemize geldi

Türkiye’nin sağlık turizmi geliri 1 milyar doları aştı. Yabancılar en çok estetik ve saç ekimi için ülkemize geldi. İşte sizler için derlediğimiz 25 Mayıs tarihli TAKVİM gazetesi ekonomi haberleri...

Türkiye sağlık alanında pek çok ülkenin tercihi haline geldi. Diş tedavisi, estetik operasyon, ortopedi, onkoloji ve tüp bebek tedavisi için de Avrupalıların bir numaralı uğrak noktası Türkiye oldu. Sağlık turizmi için Türkiye'ye gelen kişi sayısı yıllık 642 bin 444 kişi olurken, bunların 400 binini Avrupalılar oluşturdu. Sağlık turizmi geliri de 1 milyar doları aştı. TOBB Türkiye Fuarcılık Sektör Meclisi Başkanı Cihat Alagöz, "Kayıtdışı rakamların da eklenmesiyle sağlık turizmi gelirlerinin yaklaşık 2.5 ila 3 milyar dolar seviyelerinde olduğu tahmin edilmektedir" dedi. Sağlık turistlerinin Türkiye'de en çok tercih ettiği alanların estetik/saç ekimi, kalp cerrahisi, ortopedi, onkoloji, tüp bebek ve diş tedavisi olduğunu anlatan Alagöz, şunları söyledi: "Uzmanlaşmış nitelikli insan kaynağı ve dünya standartlarında teknolojik ve tıbbi donanımı, kolay ve hızlı vize alabilme imkanı, ulaşım kolaylığı, coğrafi yapısı ve mevsimsel avantajları, kaliteli sağlık hizmeti sunumu, Avrupa'ya kıyasla yüzde 60'lara varan uygun fiyat avantajı, dünyada ilk sıralarda yer alan termal yeraltı kaynakları ülkemizin tercih edilmesinin başlıca nedenleridir."
Barış ŞİMŞEK

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.