Buğday'da 19,5 milyon, mısır üretiminde 7 milyon ve arpa üretiminin 8.5 milyon ton artış bekleniyor

Tahıl üretiminde bu yıl artış bekleniyor. Buğday üretiminin 19.5 milyon, mısır üretiminin 7 milyon, arpa üretiminin 8.5 milyon ton olması bekleniyor. İşte sizler için derlediğimiz 28 Mayıs tarihli TAKVİM gazetesi ekonomi haberleri...

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2022 yılı Bitkisel Üretim Birinci Tahmini'ni açıkladı. Üretim miktarlarının, 2022 yılının ilk tahmininde bir önceki yıla göre tahıllar ve diğer bitkisel ürünlerde (yem bitkileri hariç) yüzde 10.4 artacağı, sebzelerde yüzde 1 azalacağı, meyveler, içecek ve baharat bitkilerinde yüzde 4.6 oranında yükseleceği tahmin edildi. Buna göre, üretim miktarlarının 2022'de yaklaşık olarak tahıllar ve diğer bitkisel ürünlerde 68.2 milyon ton, sebzelerde 31.4 milyon ton, meyveler, içecek ve baharat bitkilerinde 26.1 milyon ton olarak gerçekleşeceği tahmin edildi. Bir önceki yıla göre, buğday üretiminin yüzde 10.5 artarak 19.5 milyon ton, mısır üretiminin yüzde 3.7 artarak 7 milyon ton, arpa üretiminin yüzde 47.8 artarak 8.5 milyon ton, çavdar üretiminin yüzde 35 artarak 270 bin ton, yulaf üretiminin yüzde 26.8 artarak 350 bin ton olacağı öngörüldü. Baklagillerin önemli ürünlerinden nohudun yüzde 22.1 artarak 580 bin ton, kuru fasulyenin yüzde 6.6 azalarak 285 bin ton, kırmızı mercimeğin yüzde 75.4 artarak 400 bin ton; yumru bitkilerden patatesin ise değişim göstermeyerek 5.1 milyon ton üretileceği tahmin edildi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.