Your browser doesn’t support HTML5 audio

Kur Korumalı Mevduat (KKM) uygulaması beklenen sonuçları verdi! TL mevduatta tarihi zirve!

20 Aralık 2021 tarihinde Başkan Erdoğan'ın Kabine Toplantısı'ndaki açıklamalarının ardından hayata geçirilen Kur Korumalı Mevduat (KKM) uygulaması, beklenen sonuçları verdi. Başlangıçta sadece yerli bireysel yatırımcılar için uygulamaya alınan, daha sonra şirketler ve yurtdışındaki Türkleri de kapsayan KKM uygulaması ile TL mevduatta rekor artış yaşanırken, dolarizasyon azaldı. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) günlük verilerine göre, 22 Aralık 2021'de 1 trilyon 833 milyar TL olan Türk Lirası mevduat hacmi, 5 ayda 1 trilyon liradan fazla artarak 24 Mayıs 2022 itibarıyla 2 trilyon 840 milyar lira ile tarihi zirveye ulaştı. 2021'ın aralık ayında yüzde 37.9 olan TL mevduatın toplam içerisindeki payı, 24 Mayıs 2022'de yüzde 43'e yükseldi. Döviz hesaplarının payı da yüzde 62'den 57'ye indi.

Kur Korumalı Mevduat ile birlikte TL mevduat son 5 ayda 1 trilyon lira artarak 2.8 trilyonu geçip tarihi zirveye yükseldi. KKM, mevduatın vadesini uzatırken, bankacılık sektörünün de fonlama ihtiyacını azalttı.

TL MEVDUAT TARİHİ ZİRVEDE
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) günlük verilerine göre, 22 Aralık 2021'de 1 trilyon 833 milyar TL olan Türk Lirası mevduat hacmi, 5 ayda 1 trilyon liradan fazla artarak 24 Mayıs 2022 itibarıyla 2 trilyon 840 milyar lira ile tarihi zirveye ulaştı. 2021'ın aralık ayında yüzde 37.9 olan TL mevduatın toplam içerisindeki payı, 24 Mayıs 2022'de yüzde 43'e yükseldi. Döviz hesaplarının payı da yüzde 62'den 57'ye indi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.