Tek gecelik fiyat 100 euro oldu! İstanbul ilk 3'e oynuyor

Koronavirüs sürecinde sekteye uğrayan turizm, salgının etkisini kaybetmesiyle birlikte yeniden canlandı. İstanbul yeniden eski parlak günlerine dönmeye başlarken, ilk 4 ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 153'lük artışla 4 milyona yakın turist ağırladı. 3 yıldızlı otellerde bile doluluk neredeyse yüzde 100'e yaklaşırken, bir gecelik oda fiyatı 100 euro oldu.

Türk turizminin başkenti olan İstanbul eski parlak günlerine yeniden dönüyor. İlk 4 ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 153'lük artışla 4 milyona yakın turist ağırlayan şehir, mayısı full geçirdi. Haziranda da turist akınının devam ettiği İstanbul'da oda fiyatları da katladı. Taksim, Sultanahmet gibi bölgelerdeki 3 yıldızlı otellerde dahi gecelik oda fiyatları 100 euroyu gördü. Yaz dönemi için de otellerin dolu olduğunu belirten turizmciler, "Fiyatlarda Paris ve Londra ile yarışır hale gelmeyi istiyoruz. Hedefimiz İstanbul'u dünyanın ilk üç şehri arasına sokmak istiyoruz" diyor.

2019'U YÜZDE 35 AŞTI
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, sektörün pandemi izlerini silmeye başladığını belirterek, "İlk 4 ayda İstanbul'a gelen turist sayısı da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 135 artışla 3 milyon 882 bin kişi oldu. İstanbul 2019'a göre yüzde 30-35 daha fazla turist almaya başladı" dedi. İstanbul otellerinde yoğun bir bayram dönemi yaşadıklarını vurgulayan Eresin, dolulukların Beyoğlu, Beşiktaş ve Fatih bölgelerinde yüzde 85-90'lara ulaştığını kaydetti.

İstanbul'un kültür, sanat ve tarih olarak turistlerin odak noktası olduğunu belirten Eresin, şöyle devam etti: "Son dönemde alışveriş ve sağlık turizminde de ciddi bir hareket gözlemliyoruz. İstanbul kruvaziyer ve kongre turizminde de dünyanın önde gelen destinasyonlarından biriydi. Bu alanda yeniden yükseliş trendi başladı. Dünya çapında 'İstanbul'u özledik' diyenler çok fazla. Hedefimiz İstanbul'u dünyanın ilk üçü arasına sokmak."

SEZON KASIMA UZAR
Avantgarde Taksim Hotel Genel Müdürü Onur Yazıcı, Taksim bölgesinde dolulukların yüzde 90'ın üzerinde olduğunu belirterek, "Turizmde rekor yıl olarak adlandırılan 2019'u yakaladık. Hatta yaz döneminde bunu aşacağız. Fiyatlar da 100 euronun üzerinde" ifadelerini kullandı. Sezonun eylülde kapandığını anlatan Yazıcı, bu yıl sezonun kasım sonuna kadar uzayacağını kaydetti.

3 YILDIZLILAR DAHİ 100 EUROYU AŞTI
Sultanahmet Albatros Premier Hotel'in sahibi Nevzat Keçik, bölgede otellerin dolduğunu, yer bulmanın imkânsız hale geldiğini söyledi. Keçik, "Bu yüksek talep fiyatları da artırdı. Şu anda üç yıldızlı otellerde dahi gecelik oda fiyatı 100 euro üzerinde. Bütün yıl doluyuz. Turizmden kazandığımızı turizme yatırıyoruz. Bölgeden iki otel aldık, tadilat yapıyoruz" dedi.

10'UNCU MARKA ALLTRA
Türkiye'ye 9'uncu markaları Wyndham Garden'ı da Türkiye'ye getirdiklerine dikkat çeken Manikis, "Wyndham Alltra'yı da 10'uncu marka olarak getirmek için çalışma başlattık. Sahil hatlarında konumlandırdığımız ve her şey dahil konsepti sunan bu markamız için görüşmelere başladık" dedi. Wyndham Hotels& Resorts Türkiye Bölge Direktörü Ayça Bilgin de, otellerinin doluluk oranlarının çok yüksek olduğunu belirterek, "Bu yıl rekorların kırıldığı 2019 yılını aşacağımızı öngörüyoruz" ifadelerini kullandı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.