Your browser doesn’t support HTML5 audio

Türkiye ikinci çeyreğe hızlı başlayarak sanayi üretimini Nisan ayında yüzde 10.8 arttırdı

Küresel resesyon endişelerine rağmen, Türkiye ekonomisinde büyüme devam ediyor. Nisan ayında sanayi üretimi yüzde 10.8 ile beklentilerin üzerinde artarken, cari açık beklentinin altında kaldı.

Yılın ilk çeyreğinde sanayi ve ihracatın lokomotifliğinde yüzde 7.3 büyüyen Türkiye ekonomisi, ikinci çeyreğe de beklentilerin üzerinde bir performansla başladı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından dün açıklanan verilere göre sanayi üretimi nisanda yıllık bazda yüzde 10.8 ile 6.4 olan beklentinin üzerinde arttı. Böylece sanayi üretimi yıllık bazda 23 ay art arda yükselmiş oldu. Sanayi üretimi aylık bazda ise değişmedi. Endeksin, nisanda madencilik ve taş ocakçılığı sektöründe geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7.4, imalat sanayisi sektöründe yüzde 11.9 arttığı, elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektöründe yüzde 0.4 azaldığı görüldü. Aylık ve yıllık bazda en yüksek artış yüksek teknolojili ürün grubunda gerçekleşti. Yüksek teknolojili ürünlerde aylık artış yüzde 23.5, yıllık artış ise yüzde 30.4 olarak gerçekleşti. Yıllık artış dayanıksız tüketim malı ürünlerinde yüzde 18.4, sermaye malı ürünlerinde yüzde 13.2 olarak gerçekleşti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.