Dünya devleri rotayı İstanbul'a çevirdi! Bu yıl 200 kuruvaziyer geminin gelmesi bekleniyor

İstanbul kuruvaziyer gemilerin çekim merkezi haline geldi. Dünyanın dev gemileri rotayı İstanbul’a çevirdi. Bu yıl 200 geminin gelmesi bekleniyor, gelecek sene de 250 gemi yanaşacak.

İstanbul, Galataport'un ardından kruvaziyer gemilerinin çekim merkezi oldu. Daha önce limana yanaşamayan dünyanın dev gemileri şimdi destinasyon listelerinde ilk sıraya İstanbul'u koyuyor. Bu yıl dünyanın ilk yeraltı limanına aralarında dünyanın en lüks gemilerinin de olduğu 200 gemi yanaşacak. Seneye ise sayı 250 yeni gemiyle 450'yi bulacak. Galataport İstanbul'da yıllık ziyaretçi hedefi 25 milyon. Bunun 1.5 milyonunu kruvaziyer yolcusu oluşturacak. Tarihi yarımadanın ortasındaki bu dev projeyi Galataport İstanbul'un Genel Müdürü Erdem Tavas ve Galataport İstanbul Liman İşletme Genel Müdür Yardımcısı Figen Ayan ile gezdik. Erdem Tavas, limana aynı anda 3 geminin yanaşabildiğini, günlük 15 bin yolcu kapasitesine sahip olduğunu söyledi. Tavas, "15 bin yolcu kapasiteli limanı aynı anda 45 boeing uçağına hizmet veren bir havalimanı gibi düşünebilirsiniz. Valizleri tavan arasında taşıdığımız 1.2 km'lik bir sistemimiz var. Biz aslında bir havalimanını yerin altına inşa ettik" dedi. Denizaltı liman konseptinin dünyada benzeri olmadığı için ilk etapta projeyi anlatmakta zorlandıklarını belirten Tavas, "Dünyada birçok ülkeye gidip bunu anlattık. Sonra akılları yattı. Bundan sonra şehir içindeki kuruvaziyer terminalleri buna dönecek. Burası gümrüklü alan olduğu için 19'uncu yüzyıldan beri kimsenin gezemediği bir bölgeydi. Biz bu bölgeyi halkla buluşturmak istedik" dedi. Erdem Tavas, iki ay önce Kolombiya Devlet Başkanı'nın kendilerini ziyaret ettiğini söyledi ve ekledi: "Kapak sistemini incelediler. Benzer bir yatırımı kendi ülkelerinde de yapmayı düşünüyorlar."


HEDEF 25 MİLYON KİŞİ
Galataport istanbul Genel Müdürü Erdem Tavas, inşaatın 24 ay gibi kısa bir sürede bittiğini belirterek, "Şu anda yüzde 85 alan kiralandı. 21 Ekim 2021'de açıldığımızda doluluk oranımız yüzde 30'du" dedi. Açılır açılmaz Galataport İstanbul turist ağırlamaya da başladığını söyleyen. Tavas'ın verdiği bilgiye göre, şu anda yoğun günlerde günlük ortalama ziyaretçi sayısı 70 ila 90 bin kişi arasında. Senelik ziyaretçi hedefi ise 25 milyon kişi olarak belirlendi.


ULTRA LÜKS GEMİ EKİMDE TÜRKİYE'DE
Galataport İstanbul Liman İşletme Genel Müdür Yardımcısı Figen Ayan, özellikle ABD gemi firmalarının yüksek doluluklarla geldiğini ve doluluğun yüzde 85'i bulduğunu belirtti. 30 geminin geldiğini, yılsonuna kadar 170 geminin daha geleceğini belirten Ayan, "Bir turist günde 62 dolar harcıyorsa bir kruvaziyer yolcusu 400 dolar harcıyor" dedi. Ayan Dünyanın önde gelen otel zincirlerinden Ritz- Carlton'ın Mystique Cruise gemisinin ekimde geleceğini belirtti.


DENİZ SUYUYLA SOĞUTUP ÇEVREYİ KORUYORLAR
Galataport İstanbul çevreci özellikleriyle de dikkat çekiyor. İçerideki tüm binaların soğutma ekipmanlarında deniz suyu kullanılıyor. Böylece hem enerji tasarrufu sağlanıyor hem karbon salımı azalıyor. Peyzaj alanlarında ise İstanbul'un iklimi ile uyumlu bitkiler tercih edildi. Yüzde 50 su tasarrufu sağlanıyor. Yeşil çatılarla da ısı adası etkisi azaltılıyor. Çevreye duyarlı uygulamalar Galataport İstanbul'a LEED Platin Sertifikası'nı getirdi.


ÖZEL TURNİKE SİSTEMİ
Gemi yolcuları için Galataport'ta özel bir de turnike sistemi yapıldı. 72 saat burada kalan yolculara vize zorunluluğu yok. Özel kartlarla turnikeden çıkan yolcular şehri gezebiliyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.