Tatil sezonuyla birlikte turizm sektöründe artışa geçen aldatıcı ve yanıltıcı tanıtımlara ilişkin inceleme ve değerlendirmeler sürüyor. Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, tatil sezonuyla turizm tesislerine yönelik reklamlarda artış yaşanıyor. Turizm sektörüne ilişkin reklamlarda özellikle, sahip oldukları ya da işlettikleri konaklama tesisine ilişkin Kültür ve Turizm Bakanlığından "Turizm İşletmesi veya Turizm Yatırımı Belgesi" bulunmamasına karşın "yıldızlı otel" tanıtımı yapılması ya da "3 Yıldızlı Otel Turizm İşletme Belgesi"ne sahip iken "4 yıldızlı otel" şeklinde yapılan tanıtımlar gibi aldatıcı reklam uygulamalarıyla karşılaşılıyor. Tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı tanıtım gerçekleştiren bu işletmelere yönelik olarak Reklam Kurulunca incelemeler gerçekleştirilirken, özellikle internet aracılığıyla yayımlanan her bir tanıtım hakkında 155 bin 712 lira idari para cezası uygulanabiliyor. Ayrıca, idari işleme konu ihlalin 1 yıl içinde tekrar edilmesi halinde 10 katına kadar idari para cezası uygulanabiliyor. Bu kapsamda, 2020 ve 2021 yılları Reklam Kurulu faaliyetleri kapsamında, 157 turizm sektörüne ilişkin dosyadan 140'ı, ilgili mevzuata aykırı bulunurken 82'sine reklam durdurma cezası, 58'ine ise 4 milyon 851 bin 151 lira idari para cezası uygulandı.