SON DAKİKA: Sanayide çarklar ihracatta rekor için dönüyor! Temmuzda yüzde 78.2 ile rekor tazelendi

Son dakika ekonomi haberleri... Türkiye, ihracatta kırdığı rekorları her ay tazeliyor. İhracatta devam eden rekor serisi, sanayi sektöründe kapasite kullanım oranını temmuzda yüzde 78.2 ile bu yılın en yüksek seviyesine taşıdı. Küresel resesyon endişelerine rağmen büyüme trendi üçüncü çeyreğe taşındı.

Türkiye Ekonomi Modeli'nin ana lokomotifi olan ihracattaki rekor serisi, kapasite kullanım oranını da bu yılın zirvesine taşıdı. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın bin 733 iş yerinden aldığı yanıtlarla oluşturduğu verilere göre, imalat sanayisi genelinde kapasite kullanım oranı, temmuzda bir önceki aya kıyasla 0.6 puan artarak yüzde 78.2 ile 2022'nin en yüksek seviyesine çıktı.

Şubat 2020'de yüzde 76 olan kapasite kullanım oranı, salgınla birlikte aynı yılın nisan ayında yüzde 61.6'ya gerilemişti. Hükümetin aldığı tedbir ve ihracat hamlesi ile yükselişe geçen kapasite kullanım oranı, ihracat hamlesi ile pandemi öncesi seviyenin de üzerine çıkmış oldu.


BÜYÜME DEVAM EDİYOR
Ekonominin yüzde 7.3 büyüdüğü ilk çeyrekte yüzde 77.8 olan kapasite kullanım oranı, ikinci çeyrekte yüzde 77.9'a çıkmıştı. Ekonomistler, ikinci çeyrekte de büyümenin yüzde 5'e yakın bir oranda gerçekleşeceğini, üçüncü çeyrekte ise, dünya genelindeki resesyon endişelerine rağmen, büyüme trendinin devam edeceği görüşünde.

12 SEKTÖRDEN REKOR İHRACAT
İmalat sanayisinde kapasite kullanım oranının yükselmesinde, ihracattaki güçlü seyir etkili oldu. İhracat haziranda 23.4 milyar dolarla tüm zamanların en yüksek aylık rakamına ulaşırken, 6 aylık ihracat 126 milyar dolar, yıllık ihracat ise 246 milyar dolar oldu.

Küresel piyasalardaki resesyon endişeleriyle ekonomik aktivitenin olumsuz etkileneceğine dair endişeler ve merkez bankalarının para politikalarında sıkılaştırma sürecini başlatmasıyla küresel büyümenin olumsuz etkileneceğine dair öngörülere karşın sanayi sektörü dünyanın dört bir yanına ürünlerini ulaştırmaya devam ediyor. Türkiye'nin sanayi ihracatı, 94 milyar 180 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek ocak-haziran ihracatına ulaştı. 16 sektörden 12'si ihracat rekoru kırdı.

İNŞAATTA GÜVEN ARTTI
Öte yandan Türkiye İstatistik Kurumu, temmuz ayına ilişkin hizmet, perakende ticaret ve inşaat güven endekslerini açıkladı. Mevsim etkilerinden arındırılmış güven endeksi temmuzda, haziran ayına kıyasla hizmet sektöründe yüzde 1.5 ve perakende ticaret sektöründe yüzde 4.5 azalırken, inşaat sektöründe yüzde 2.4 arttı. İnşaat sektöründe geçen aya göre, alınan kayıtlı siparişlerin mevcut düzeyi yüzde 0.8, gelecek üç aylık dönemde toplam çalışan sayısı beklentisi alt endeksi yüzde 3.9 arttı. Reel Kesim Güven Endeksi (RKGE) ise temmuzda bir önceki aya göre 2,7 puan gerileyerek 103.7'ye indi.


KAVCIOĞLU SANAYİCİLERLE BULUŞUYOR
Geçtiğimiz ay ihracatçılarla bir araya gelen Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Başkanı Şahap Kavcıoğlu, bu hafta sanayicilerle görüşecek. İstanbul Sanayi Odası (İSO) Meclisi'nin temmuz ayı olağan toplantısı, "Reel Kesimi Destekleyen Nitelikli Finansman Politikalarının Üretim ve İhracat Açısından Önemi" ana gündemi ile bu aya özel olmak üzere 29 Temmuz Cuma günü Odakule Fazıl Zobu Meclis Salonu'nda gerçekleştirilecek.

İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan'ın açılış konuşmasını yapacağı toplantıya, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Başkanı Prof. Dr. Şahap Kavcıoğlu katılarak gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunacak.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.