3 ayda 9.8 milyon tatilci! Seyahate 19.7 milyar harcadık | Ekonomi haberleri

Bu yılın ikinci çeyreğinde yurt içinde 9 milyon 846 bin kişi seyahat etti. Harcamalar yüzde 83.8 artarak 19.7 milyar lirayı buldu. İşte sizler için yurttan ve dünyadan derlediğimiz 22 Ekim TAKVİM Gazetesi Saklambaç haberleri...

Yerli turistlerin bu yılın ikinci çeyreğinde yurt içinde yaptıkları seyahat harcamalarının tutarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 83.8 artarak 19 milyar 707 milyon 895 bin lira oldu. Bu dönemde yurt içinde 9 milyon 846 bin kişi seyahat etti. Seyahate çıkanların bir ve daha fazla geceleme kaydıyla ülke içinde yaptıkları toplam seyahat sayısı, 2021'in aynı çeyreğine kıyasla yüzde 7.3 artarak 11 milyon 411 bin olarak gerçekleşti. Bu çeyrekte seyahate çıkanlar 74 milyon 231 bin geceleme yaptı. Ortalama geceleme sayısı 6.5, seyahat başına yapılan ortalama harcama da bin 727 lira olarak kayıtlara geçti. İkinci çeyrekteki harcamaların yüzde 91.8'ini 18 milyar 92 milyon lirayla kişisel harcamalar, yüzde 8.2'sini ise 1 milyar 615 milyon 256 bin lirayla paket tur harcamaları oluşturdu. Toplam seyahat harcamalarında en fazla payın yüzde 37 ile ulaştırma, yüzde 26.8 ile yeme ve içme harcamaları, yüzde 10.4 ile konaklama harcamalarında olduğu görüldü. (Burcu ŞEN)

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.