Tüketicilerin heyecanla beklediği 'Kasım indirimleri' fırsatçıları da harekete geçirdi. Bazı firmalar fiyatlara önce bindirim, sonra indirim yaptı. Örneğin; lüks bir markanın online satış platformunda bir tabak 7 Kasım'da 599 TL'den 359 TL'ye düşmüş ve o fiyattan satışa sunulmuştu. Aynı ürün 8 Kasım sabahı 729 TL'ye yükseltilerek 437 TL'den satıldı. Yine online platformda satışa sunulan temizlik robotunun fiyatı 25 Ekim'de 5.499 TL iken, aynı ürün indirim kampanyasının yapıldığı 12 Kasım tarihinde 9.109 TL'ye yükseltilip 'Şimdi al, Şubat'ta öde' kampanyasına dahil edildi. Yine ünlü bir markanın 12 kişilik 55 parça yemek takımı 4 Kasım'da 10 bin 999 TL iken, aynı ürün 11.11 kampanyasında 13 bin 490 TL'ye yükseltildi. 11.11'e özel sepette yüzde 25 indirim kampanyasına dahil edildi.
30 GÜN KRİTERİ
Ticaret Bakanlığı'nın yakın zamanda yaptığı düzenlemelere dikkat çeken Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, indirim yapıldığı ilan edilen ürün ya da hizmetin fiyatı geriye dönük 30 gün boyunca uygulanmış en düşük fiyat ne ise indirimden önceki fiyata o meblağın yazılması; indirim yapılıyorsa bu meblağ üzerinden indirim yapılması gerektiğini kaydetti.
BELGELEYİP ŞİKAYET EDİN
Önce bindirim sonra indirim şeklindeki yanıltıcı ilan ve reklamlara karşı uyaran Aydın Ağaoğlu, şöyle konuştu: "Bu durumda tüketici ekran kayıtları veya etiket fiyatlarının fotoğraflarını alarak belgelemek suretiyle Ticaret Bakanlığı bünyesinde bulunan Reklam Kurulu'na, e-Devlet üzerinden veya ALO 175 hattını arayıp şikâyette bulunabilir. Belgeleriyle hakem heyetine başvuranlar var olduğu iddia edilen indirimlerin gerçeğe dönüşmesini sağlayabilir." (Merve BİLKAY)