Alo DASK 125, e-devlet ve web sitesi aracılığı ile kesintisiz şekilde hasar ihbarı alınırken, kamu kurumlarının yaptığı tespitler doğrultusunda sigortalılardan ihbar gelmesini dahi beklemeden hasar süreçlerini başlatıp ödemeler gerçekleştiriliyor. Hasar ihbarları hızlı şekilde işleme alınarak eksper görevlendiriliyor.
İTİRAZ HAKKI VAR
Hasar tespitlerini, mimar ve mühendislerden oluşan teknik heyet yapıyor. Sonuçlar, e-Devlet üzerinde, hasartespit.csb.gov.tr adresinde, muhtarlıklar ve/veya kaymakamlıklarda 30 gün süre ile ilan edilmek üzere askıya çıkarılacak.
Hasar durumu, adres bilgisi, malik bilgisi ile ilgili itiraz etmek isteyenler, e-Devlet üzerinden hasar tespit sorgulama ve itiraz işlemleri kısmından ya da kaymakamlıklara verecekleri dilekçelerle bina koduyla başvuruda bulunabilirler. İtiraz sonucunda görevlendirilecek farklı bir teknik heyetçe hasar tespit işlemi gerçekleştirilip; nihai değerlendirme olan itiraz hasar tespiti yapılır.
AVANS ÖDEMESİ YAPILACAK
Sigortalıların ve acentelerin prim borçları şirketlerin kendi dinamikleri ve karar mekanizmaları içinde yönetilecek şekilde ertelenecek. OHAL bölgesinde faaliyet gösteren acentelerin alacaklarına mahsuben avans ödemesi yapılacak.
Alo DASK 125 hattı sigorta şirketlerinin çağrı merkezlerinden ve TSB acil çağrı hattı "0850 502 96 00" telefon numarasında "1" tuşlanıp bilgi alınabilir.