Pazarlıkta son viraj! Kamu işçilerine 2 yıllık zam

700 bini aşkın işçinin mali ve sosyal haklarının belirleneceği protokol için görüşme trafiği bu hafta hızlanacak. 1 Mayıs’tan önce imza bekleniyor. İşte sizler için derlediğimiz 24 Nisan tarihli TAKVİM gazetesi ekonomi haberleri...

Kamudaki 700 binden fazla işçinin mali ve sosyal haklarının, 2 yıllık zam oranlarının belirleneceği Kamu Toplu İş Sözleşmeleri Çerçeve Protokolü için çalışmalar hızlandı. TÜRK-İŞ ve HAKİŞ'in işçi kesimini, Türk Ağır Sanayii ve Hizmet Sektörü Kamu İşverenleri Sendikası'nın kamu işverenini temsil ettiği görüşmelerde belirli bir aşamaya gelindi.

Kamu işvereninin, taban ücretin 11 bin 500 liraya yükseltilmesi ve 2023'ün ilk 6 ayında yüzde 30 zam yapılması şeklindeki ilk teklifini, taban ücretin 12 bin liraya çıkması ve ilk 6 ay yüzde 40 zam olarak güncellemesiyle pazarlıklar yoğunlaştı. Görüşmelerin hafta içi hareketlenmesi ve sözleşmenin 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü'nden önce imzalanması bekleniyor.

'YENİ TEKLİF BEKLİYORUZ'
İşçi tarafı, aylık brüt taban ücretin 15 bin liraya yükseltilmesi, ardından tüm ücretlere yüzde 15 refah payı ilave edilmesi ve daha sonra birinci altı ay için yüzde 45 zam yapılması yönündeki ısrarını sürdürürken, hükümetten gelecek yeni teklifi de beklemeye başladı. TÜRK-İŞ Başkanı Ergün Atalay, "Hükümetten günün koşullarını, işçilerin alım gücünü ve sunduğumuz taleplerimizi karşılayacak yeni bir teklifte bulunmasını istiyoruz" dedi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.