E-ticaret pazarına 'algoritma' gölgesi: Rekabet Kurumu'nda Trendyol'a ceza! Sektörde tekeli kıracak yasa için karar zamanı

Rekabet Kurumu, Çinli Alibaba'ya ait Trendyol'un algoritmaya müdahale ederek, haksız rekabete yol açtığını belirledi. Şirketin savunmasını alan Rekabet Kurumu, idari para cezası uygulanması gerektiğine kanaat getirdi. Kararın 15 gün içinde açıklanması bekleniyor. E-Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'la ilgili karar yarın Anayasa Mahkemesi'nden çıkacak. İlk olarak destekledikleri kanunu AYM'ye taşıyan CHP ve İYİ Parti'nin itirazları değerlendirilecek. Bir e-ticaret sitesinin kanun aleyhinde yayın yapması için Cumhuriyet gazetesine, çikolata kutusu içerisinde rüşvet gönderdiği de ortaya çıkmıştı. Yaşanan son gelişmeleri değerlendiren Sabah gazetesi Dilek Güngör, yüksek mahkemenin karar taslağında iki noktaya dikkat çekti.

Rekabet Kurumu, Çinli Alibaba'ya ait olan Trendyol'un e-ticaret sektöründe rekabeti ihlal edip etmediğine ilişkin başlattığı soruşturma kapsamında tarafları dinledi. Rekabet Kurumu Soruşturma Heyeti, yaptığı incelemede Trendyol'un algoritmaya müdahale ederek ve pazaryerinde satış yapan üçüncü taraf satıcıların verilerini kullanarak haksız olarak avantaj sağladığını belirledi.

ŞİRKETİN SAVUNMASI ALINDI
Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle'nin başkanlığını yaptığı toplantıda DSM Grup Danışmanlık İletişim ve Satış Ticaret AŞ'nin (Trendyol) e-ticaret pazarındaki hakim durumunu kötüye kullanarak rekabeti ihlal edip etmediğine ilişkin savunması alındı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.