Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu açıkladı: Hava yolu kargo yükü yılın ilk yarısında yüzde 1,6 arttı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, hava yolu kargo yükünün bu yılın ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,6 artışla 1 milyon 846 bin 483 tona ulaştığını açıkladı.

Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Havacılık sektörümüzdeki büyüme devam ediyor. Havayolu kargo trafiği, 2023 ilk 6 aylık verileri, önceki yılın aynı ay verilerine göre toplam yüzde 1,6 artış gösterdi" dedi.

Bakan Uraloğlu, havayolu ulaşım araçları hızlı ve konforlu olmasının yanı sıra yük taşımacılığında artık daha sık tercih edilmeye başlandığını açıkladı. Bakan Uraloğlu şunları kaydetti: "2022'nin ilk 6 aylık döneminde yük trafiği 1 milyon 818 bin 169 ton. 2023 haziran sonunda 1 milyon 846 bin 483 tona ulaştı."


TL'YE DÖNÜŞ İÇİN YENİ ADIM
Cumhurbaşkanı kararıyla TL dönüşümüne kurumlar vergisi istisnasında yeni düzenlemeye gidildi. Kurumların, döviz tevdiat ve katılma hesaplarındaki yabancı paralarını Türk lirasına çevirmeleri durumunda vade sonunda elde edilen faiz ve kar payları ile diğer kazançlarının kurumlar vergisinden müstesna olması uygulaması 30 Haziran 2023 tarihli bilançolarda yer alan yabancı paralar itibarıyla da uygulanacak. Mevcut düzenlemede, kurumların 31 Mart 2022 bilançolarında yer alan yabancı paralarını 31 Aralık 2023'e kadar Türk lirası mevduat ve katılma hesaplarına dönüşümü destekleniyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.