İhracatta Temmuz rekoru: Hedef 400 milyar dolar!

2028 yılı vizyon belgelerini hazırladıklarını söyleyen Bolat “Mal ihracatımızın 400 milyar, hizmetler ihracatımızın 200 milyar dolara çıkması hedefini belirledik” dedi.

İhracatta rekor serisi devam ediyor. Türkiye'nin Temmuz ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8.4 artışla 20.1 milyar dolar olarak gerçekleşti.

İhracatta tüm zamanların en yüksek Temmuz rakamına ulaşılırken, 7 aylık tutar 143.4 milyar doları buldu.

'ÇIKIŞA GEÇİYORUZ'
Kahramanmaraş Ticaret Borsası'nda düzenlenen toplantıda konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, son 12 aylık ihracatın yüzde 2.1 artarak 253.4 milyar dolara ulaştığına dikkat çekerek, "Bu sonuç dünya ekonomisinde zayıflayan üretime, ticaret hacmine ve ayrıca dünya ticaret fiyatları ile emtia fiyatlarındaki ciddi düşüşe rağmen sağlandı. Bundan sonra inşallah çıkışa geçiyoruz. Temmuz ayı ihracatı bu yükselişin başlangıcı olacak inşallah" dedi. Katma değerli ihracatta artış olduğunu aktaran Bolat, şöyle devam etti: "2022'de yüzde 37 olan orta-yüksek ve yüksek teknolojili ürün ihracatının imalat içindeki payı bu yılın ilk 7 ayında yüzde 41'e çıktı." Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mustafa Gültepe de takvim etkisiyle Temmuz'a durağan başlayan ihracatın ikinci yarıda vites yükselttiğini belirterek, "Temmuz'da 45 il ihracatını artırdı. Bin 198 firmailk kez ihracat yaptı. Birim ihracat değeri 1.40 dolara çıktı" dedi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.