Muhalefetin 'yap-işlet-devret' yalanları tek tek çürütüldü! Rakamlarla hizmet siyaseti

Başını CHP'nin çektiği muhalif parti, dernek ve STK'lar yap-işlet-devret modelini hedef alan açıklamalarla vatandaşın aklını bulandırma çabasından vazgeçmedi. Ancak projelerin yapım hızı, hizmet kalitesi ve en nihayetinde ekonomik getirisi bütün tartışmaları bıçak gibi kesti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, devletin kasasına giren kârı ve projelerin başarısını rakamlarla bir kez daha ortaya koydu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, CHP'nin başını çektiği "Köprüler, otoyollar yapıldı geçen yok! Pahalı, devlet zarar ediyor" gibi asılsız iddiaları rakamlarla çürüttü. Devlet, İzmir otobanından 3 milyar dolar kazanacak.

"DEVLETE TESLİM EDİLECEK"
Anadolu Yayıncılar Derneği'nin 'Anadolu Sohbetleri' programında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Bakan Uraloğlu, "Hesaba girecek olursak çok basit... İstanbul-İzmir Otoyolu için köprü maliyeti 1.4 milyar dolar. Beraberindeki otoyolun maliyeti 4.6 milyar dolar. Toplam 6 milyar dolarlık yatırım. Devletimizin kârı burada 3 milyar dolar. Firma 19 yıl işletecek. Finasman ve işletme giderleri var. Süre sonunda da köprü ve otoyolumuzda hiçbir bakım ihtiyacı olmaksızın yapıp devletimize teslim edilecek" dedi.

YATIRIMIN SADECE YÜZDE 20'Sİ
Bakan Uraloğlu, kamu-özel iş birliğinin bu yatırımların sadece yüzde 20'sini oluşturduğunu belirtti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.