Türkiye yeni rekora koşuyor! Buğday’da rekor rekolte...

Türkiye yeni rekora koşuyor. Dünyanın en temel gıda maddeleri arasında yer alan buğdayda Türkiye yeni rekora koşuyor. Hasadın tamamlanmak üzere olduğu buğday ve arpada beklentilerin üzerinde bir rekolte öngörülüyor. İşte sizler için derlediğimiz 12 Ağustos tarihli ekomomi haberleri...

Dünyanın en temel gıda maddeleri arasında yer alan buğdayda Türkiye yeni rekora koşuyor. Hasadın tamamlanmak üzere olduğu buğday ve arpada beklentilerin üzerinde bir rekolte öngörülüyor. TÜİK bu yıl buğdayda 20 milyon 500 bin ton, arpada ise 8 milyon 600 bin ton rekolte tahmini açıklamıştı. Hasadın tamamlanmak üzere olduğunu belirten çiftçiler, buğdayın 21 milyon tonu aşabileceğini, arpanın ise 9 milyon tona yaklaşılacağını vurguladı. Bu yıl mevsimin nisan ayına kadar kurak geçtiğini anlatan çiftçiler, "Ancak nisan yağışları çok güzel geldi. Buğdaya da arpada da rekolte arttı. Beklentiler aşılacak" dedi. Türkiye'nin tahıl ambarı olan Konya-Karaman bölgesinde hasadın yüzde 80'i tamamlandı. Geçen yıl bölgede 2 milyon ton buğday, 1 milyon ton da arpa hasadının yapıldığını anlatan Karatay Ziraat Odası'nda Rıfat Kavuneker, "Bu yıl nisan ayına kadar yağışlar çok kötüydü o nedenle de rekolte beklentimiz çok düşüktü. Ancak nisan yağmurlarıyla ürün toparladı. Buğdayda 3 milyon ton, arpada da 1.5 milyon ton rekolte bekliyoruz" dedi.

TARIM KREDİ ÜRÜNLERİ 4 BİN NOKTADA SATILACAK
Türkiye tarım Kredi Kooperatifleri (tarım Kredi) ürünleri "KoopBakkal"ların da artmasıyla yıl sonu itibarıyla 4 bin noktada satılır hale gelecek. Tarım Kredi İcra Kurulu Üyesi Yılmaz Bademli, projenin mahallelerde unutulmaya yüz tutmuş ve kapanmaya başlayan marketlere yönelik olduğunu belirterek, "Proje bir isim hakkı verme değil. Bakkal normal hayatına devam ediyor. Biz bakkalın raflarına 120 ile 160 arasında ürün koyuyoruz. Bu ürünler et ve süt ürünleriyle 250'ye çıkacak" dedi. KoopBakkal olan marketlere bir yazılım yüklediklerini ve bunun üzerinden fiyatları da kontrol ettiklerini ifade eden Bademli, yazılım sayesinde marketlerin sipariş verebildiğini anlattı. Bademli, şunları kaydetti: "Bugün itibarıyla 366 noktada KoopBakkal bulunuyor. 20 ilde daha müracaatları almaya başladık, çok ciddi talep var. Bu illerde yaklaşık 650 bakkal açacağız. Yıl sonuna kadar 1000 bakkal olacak. Tarım Kredi Marketlerin sayısı da 3 bine ulaşacak."


ANTALYA'YA 9 MİLYON TURİST
Antalya'yı 1 Ocak- 10 Ağustos tarihleri arasında hava yoluyla ziyaret eden turist sayısı, 9 milyon 56 bin 921 oldu. Geçen yılın aynı dönemine göre, turist sayısında yüzde 21 artış yaşandı. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'nden alınan verilere göre; Antalya'ya 1 Ocak- 10 Ağustos tarihleri arasında hava yoluyla gelen turist sayısı 9 milyon 56 bin 921 oldu. Geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 21 artış kaydedildi. Ağustos ayının ilk 10 günü baz alındığında ise 2022 yılına göre yüzde 11 artışla ziyaretçi sayısı 872 bin 833 oldu. Antalya'da, turizmde 'rekorlar yılı' olarak bilinen 2019'un 1 Ocak-10 Ağustos tarihleri arasında hava yoluyla 9 milyon 27 bin 348 turist gelmişti. Bu sayı, 2023 yılının aynı döneminde geride bırakıldı.
SGK'YA YENİ BAŞKAN
Cumhurbaşkanlığı tarafından yapılan üst kademe kamu yöneticiliklerine atama kararları yayımlandı. Buna göre Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı'na Raci Kaya, Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğüne Samet Güneş, atandı. Raci Kaya 2016'dan bu yana Hazine ve Maliye Bakanlığı Müsteşar Yardımcılığı görevini sürdürüyordu.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.