Başvuruların Belediyeler aracılığıyla gerçekleştiği bu yardım programında, Belediyeler her hafta vefat listelerini Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına iletmektedirler. Ancak, bekleme sürecini atlayarak yardım başvurusu yapmak isteyenler için ölüm belgesi sunulması da kabul edilen bir yöntemdir. Dolayısıyla, vefat eden kişinin bir yakını tarafından ölüm belgesi sunularak da yardım başvurusu başlatılır.
Kimler Vefat Yardımından Yararlanabilir?
Vefat yardımından aşağıdaki kişiler yararlanabilir:
Vefat eden kişinin eşi
Vefat eden kişinin çocukları
Vefat eden kişinin anne ve babası
Vefat eden kişinin kardeşleri
Bu kişilerden herhangi biri, vefat eden kişinin sigortalı olması veya emekli aylığı alması şartıyla vefat yardımına başvurabilir.
Başvuru Ayrıntıları
Vefat yardımı için başvuruları yapabilmek için öncelikle SGK'ya müracaat etmek gerekmektedir. Başvuru için gerekli belgeler şunlardır:
Başvuru dilekçesi
Vukuatlı nüfus kayıt örneği
Ölüm belgesi
Banka hesap numarası
Kimlik fotokopisi
Bu belgelerle birlikte SGK'ya giderek veya e-devlet üzerinden online olarak başvuru yapılabilmektedir. Başvuru sonuçları SGK tarafından değerlendirilir ve uygun görülen hak sahiplerine vefat yardımı ödenir.
Ödemeler Ne Zaman Yapılıyor?
Vefat yardımı başvurusu sonrası en geç 3 ay içinde hak sahiplerinin hesaplarına ödeme yapılır. Ödemeler, banka hesaplarına gerçekleştirilir. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından sunulan bu nakit yardım programı, vefat eden yakınlarının ardından maddi destek ihtiyacı olan vatandaşlara önemli bir destek sağlamaktadır.