Turkuvaz Medya 4. Türkiye-Çin İletişim Forumu'nu düzenledi

Turkuvaz Medya Grubu bünyesinde yayımlanan China Today dergisi tarafından düzenlenen 4. Türkiye-Çin İletişim Forumu, Kuşak ve Yol Girişimi’nin 10. Yılı temasıyla gerçekleştirildi.

Turkuvaz Medya Grubu bünyesinde yayımlanan China Today dergisi tarafından düzenlenen 4. Türkiye-Çin İletişim Forumu, "Kuşak ve Yol Girişimi'nin 10. Yılı" ana temasıyla gerçekleştirildi. Etkinliğin açılışında konuşan Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Serdar Çam, Kuşak Yol Girişimi'nin muazzam bir proje olduğunu ifade etti. Çam, Türkiye'nin sadece Asya'yla Avrupa'yı birleştiren değil aynı zamanda Afrika'yı, Orta Doğu'yu, Asya'yı, Karadeniz'i, Balkanlar'ı, Avrupa'yı, Akdeniz'i, hepsini birbirine yaklaştıran çok önemli ülke olduğunu aktardı. Çam, "Türkiye'ye yatırımların daha da artmasını ümit ediyoruz. Türkiye gerçekten bir fırsat ülkesi. Bu ülkeye yatırım yapan kazanır. Türkiye ile dostluğu olan kazanır" dedi.


'TÜRKİYE DİKKAT ÇEKİCİ'
Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Liu Shaobin de Çin ile Türkiye arasındaki dostluğun ve iş birliğinin gelişiminin önemini vurguladı. Shaobin, Çin ve Türkiye'nin somut iş birliğinde yeni bir sayfa açtığını ifade ederek, aşamalı olarak politika, altyapı, ticaret, finans alanlarında ve halkları arasındaki bağlantıları kuvvetlendirmekte olduğunu kaydetti. Çin ve Türkiye arasındaki iş birliğinin örnek teşkil ettiğini aktaran Shaobin, "Karma Ekonomik Komisyon (KEK) Toplantısı düzenlemeliyiz. Ticaret ve yatırımı kolaylaştırma çalışma grubunu kurmalıyız" ifadelerini kullandı.

Shaobin, "Türkiye, Avrupa ve Asya'nın kesişme noktasındadır. Türkiye, kültür bakımından da oldukça dikkat çekici bir turizm noktasıdır. Dünya ekonomisinin en büyük lokomotifi olarak Çin'in kalkınması bütün dünya için önemli bir fırsattır" dedi. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi İletişim Dairesi Başkanı Gökhan Yücel ise "Türkiye Yüzyılı" stratejisi ekseninde Çinli yatırımcıları Türkiye'ye davet ederek iki ülke arasındaki iletişim ve yatırım kanallarının güçlendirilmesi gerektiğine işaret etti. Ticaret Bakanlığı Uluslararası Anlaşmalar ve AB Genel Müdürlüğü Asya ve Pasifik Ülkeleri Dairesi Başkanı Çağatay Özden de "Türkiye ve Çin arasındaki Ekonomik ve Ticari İlişkilerin Geleceği" konulu özel oturumda ikili ticari ilişkilerin geliştirilmesi için Ticaret Bakanlığı'nın stratejisini paylaştı.


TÜRKİYE ÇİN'İN DOĞAL ORTAĞI
Turkuvaz Dergi Grubu Genel Müdürü Yasemin Gebeş de 1 trilyon dolarlık yatırımı ve 3 milyardan fazla nüfusu bünyesinde taşıyan Kuşak ve Yol Projesi'nin, 64 ülkeyi kapsadığını, kara yolları, demir yolları, limanlar, havaalanları, enerji üretim santralleri ve telekomünikasyon ağları ile büyük ölçekli altyapı yatırımlarını içerdiğine dikkati çekti. Gebeş, Türkiye'nin proje çerçevesinde Çin'in doğal iş birliği ortağı konumunda olduğunu belirtti.


ÇİN'İN YÖNETİMİ BAŞLIKLI KİTAP HEDİYE EDİLDİ
Etkinlikte, China International Communications Group (CICG) Başkan Yardımcısı Gao Anming'in Kuşak ve Yol Girişimi konusunda Çin'in stratejisini aktardığı özel oturum da yapıldı. CICG tarafından Çin Halk Cumhuriyeti Devlet Başkanı Xi Jinping'in kaleme aldığı "Çin'in Yönetimi" başlıklı kitabı Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Şeref Ateş ve İstinye Üniversitesi'nden Dr. Efe Can Gürcan'a takdim edildi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.