Ek MTV ödemelerinde ilk taksit tahsilat rakamları belli oldu!

11 ili etkileyen Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından bölgenin finansman ihtiyacını karşılanması üzere 'milli seferberlik' kapsamında getirilen ek MTV ödemelerinde ilk taksit tahsilat rakamları belli oldu. İşte sizler için derlediğimiz 26 Eylül TAKVİM gazetesi ekonomi haberleri...

11 ili etkileyen Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından bölgenin finansman ihtiyacını karşılanması üzere 'milli seferberlik' kapsamında getirilen ek MTV ödemelerinde ilk taksit tahsilat rakamları belli oldu.

Bir defaya mahsus olmak üzere ihdas edilen ek MTV'nin iki eşit taksitte ödenmesine yönelik düzenleme yapılmıştı. Buna göre 22 Eylül tarihi itibarıyla ilk taksit döneminde 9 milyon 919 bin 966 taşıt için 13 milyar 157 milyon 597 bin 71 lira ek MTV ödendi.

Böylece ilk taksit dönemi itibarıyla beklenen tahsilatın yüzde 87'si gerçekleşmiş oldu. İkinci taksiti Kasım ayında ödenecek ek MTV'den 2 taksitte toplam 30 milyar lira gelir elde edilmesi hedefleniyor.


KAPASİTE KULLANIMI 1 YILIN ZİRVESİNDE
İmalat sanayi genelinde mevsimsel etkilerden arındırılmış kapasite kullanım oranı Eylül'de bir önceki aya göre 1.2 puan artarak yüzde 76.9'a çıktı.

Mevsimsel etkilerden arındırılmamış kapasite kullanım oranı ise bir önceki aya göre 1.2 puan artarak yüzde 77.3 ile son 1 yılın en yüksek seviyesine ulaştı.

İmalat sanayi kapasite kullanım oranı üçüncü çeyrekte önceki çeyreğe göre 0.33 puan artarak yüzde 76.50 oldu. Öte yandan Ağustos'ta 105 olan reel kesim güven endeksi Eylül'de 104.4 değerini aldı.


SEKTÖRDE PRİM YÜZDE 131 ARTTI
2023 yılının ilk 7 ayında yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen sigorta sektöründe prim üretimi yüzde 131 artış gösterdi. Türkiye Sigorta Birliği (TSB) tarafından paylaşılan verilere göre, sigorta pazarında, 2023'ün Ocak-Temmuz döneminde 248.1 milyar lira prim üretildi, geçen yılın aynı dönemine göre pazar yüzde 131.2 büyüdü.

Hayat dışı sektördeki büyüme ise yüzde 138 olarak belirlendi. Bununla beraber, penetrasyon dünya genelinde gelişen ülkelere kıyasla henüz istenen seviyeye ulaşmış durumda değil. Dünyada sigorta penetrasyon oranı ortalama yüzde 7.2 iken, Türkiye'de sigorta alanında üretilen primin Gayri Safi Yurt İçi Hasıla'ya oranı yüzde 2.2 seviyesinde.


TRAFİKTE YENİ DÖNEM BAŞLADI
Zorunlu trafik sigortasında belirlenen süre içinde sigorta prim teklifi alamayanların azami prim tutarları Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurulu (SEDDK) tarafından belirlenecek. SEDDK'nın Resmi Gazete'de yayımlanan ve ilgili yönetmelikteki değişiklik yapılmasıyla ilgili tebliğiyle "sigorta primlerinin tespiti esasları" başlıklı maddeye bir cümle eklendi. Yapılan değişikliğe göre, SEDDK, belirlenen süre içinde sigorta prim teklifi alamayanların araçlarının, bulunduğu risk grubuna bakılmaksızın Riskli Sigortalılar Havuzu kapsamına alınmasına ve bunlara uygulanacak azami prim tutarlarına karar vermeye yetkili olacak.

TARIMDA RİSKLERE KARŞI KORUMA
TARSİM Genel Müdürü Bekir Engürülü, bugün insanların gıdaya ulaşmasının artık küresel düzeyde en önemli gündem maddelerinden birisi haline geldiğini belirterek, "Tarımsal üretimdeki riskleri yönetmek ve sürdürülebilirliği mutlak surette sağlamak gerekiyor. Çünkü tarım açık alanda gerçekleştirilen ve risklerden etkilenmeye gayet açık bir faaliyet" dedi. Bugün tarımsal risklerin etkin bir şekilde yönetilmesi için en çağdaş ve en önemli risk yönetim mekanizmasının sigorta olduğunun altını çizen Engürülü, "TARSİM olarak, Üretimin ve Üreticinin Yüzyılı'nda çiftçinin yanında olmaya, tarımın sigortasız olmayacağını anlatmaya devam edeceğiz" dedi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.