Euro 25 yaşında! 1999'da kaydi olarak yürürlüğe girmişti

EURO para birimi 25'inci yılına girdi. AB üyesi 27 ülkenin 20'sinin resmi para birimi olarak kullanılan euro, 1999'da kaydi olarak yürürlüğe girmişti.

EURO para birimi 25'inci yılına girdi. AB üyesi 27 ülkenin 20'sinin resmi para birimi olarak kullanılan euro, 1999'da kaydi olarak yürürlüğe girmişti. 3 yıllık geçiş sürecinin ardından günlük yaşamda tedavüle sokulan euro, 1 Ocak 2002'de banknot ve bozuk para olarak piyasaya sürülmüş ve günlük işlemlerde kullanılmaya başlanmıştı. Euroya son katılım 1 Ocak 2023'te Hırvatistan'la gerçekleşirken, euro para birimine geçiş süreci için başvuran Bulgaristan'ın da 2025 başında Euro Bölgesi'ne girme hedefi bulunuyor. Euroyu Avrupa'da yaklaşık 344 milyon kişi kullanıyor.


7 FARKLI BANKNOT
Euro 5, 10, 20, 50, 100, 200 ve 500 olmak üzere 7 farklı banknot ve 1, 2, 5, 10, 20, 50 sent ile 1 ve 2 euro metal para olarak tedavülde bulunuyor. 500 euroluk banknotların basımı 2019'da durduruldu. Euro, 1999'da piyasaya sürüldüğünde 1 euro 1.17 dolar seviyesindeydi. Ekim 2000'de euro 0.83 dolara kadar geriledi. Euro, 2002'den 2008'e kadarki süreçte dolara karşı değer kazandı. 2008'de 1 euro 1.60 dolara kadar çıkarak rekor kırdı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.