İstanbullular 2023'te en çok domates ve karpuz tüketti

Megakentte geçtiğimiz yıl en çok tüketilen meyveler karpuz, elma ve mandalina olurken, sebzelerde ilk 3 sırayı domates, patates ve salatalık aldığı görüldü...

İstanbulluların yaş meyve ve sebze ihtiyacını karşılayan Bayrampaşa ve Ataşehir yaş meyve ve sebze hallerine 2023'te 2 milyon 850 bin 843 ton ürün getirildi. bu ürünlerin 1 milyon 50 bin 66 tonu meyve, 1 milyon 800 bin 777 tonu sebze oldu.

2022'de tonaj bazında en çok getirilen meyveler portakal, karpuz, elma, mandalina ve limon olarak sıralanmıştı. Bu sıralama 2023'te karpuz, elma, mandalina, portakal ve limon şeklinde değişti. Geçen yıl İstanbul'da hallere 108 bin 94 ton karpuz, 106 bin 105 ton elma, 97 bin 543 ton mandalina, 97 bin 201 ton portakal, 77 bin 390 ton limon girişi oldu.

Hallere 2023'te tonaj bazında en az getirilen meyve ise 86 ton ile Hindistan cevizi oldu. Bunu 158 ton ile muşmula, 334 ton ile kızılcık, 443 ton ile dut, bin 60 ton ile kestane takip etti. Hallere tonaj bazında en çok getirilen sebze ise domates oldu. Geçen yıl kentteki hallere 475 bin 784 ton domates, 185 bin 19 ton patates, 167 bin 567 ton salatalık, 90 bin 291 ton kuru soğan getirildi. Hallere tonaj bazında en az getirilen sebze ise 855 ton ile Brüksel lahanası oldu.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.