Ücretli çalışan sayısı Aralık 2023'te yıllık bazda yüzde 1,7 artarak 15 milyonu geçti

Sanayi, inşaat ve ticaret-hizmet sektörleri toplamında ücretli çalışan sayısı, Aralık 2023'te bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1,7 artarak, 15 milyon 57 bini buldu. İşte sizler için derlediğimiz 16 Şubat tarihli TAKVİM gazetesi ekonomi haberleri...

Aralık 2022'de 14 milyon 800 bin 999 kişi olan sanayi, inşaat ve ticaret-hizmet sektörleri toplamında ücretli çalışan sayısı, geçen yılın aynı döneminde yüzde 1.7 artışla 15 milyon 57 bin 373 kişiye yükseldi. Söz konusu ayda ücretli çalışan sayısı, sanayi sektöründe yıllık bazda yüzde 1.4 oranında azaldı, inşaat sektöründe yüzde 10.1 ve ticaret-hizmet sektöründe yüzde 2 arttı.

18.6 MİLYAR DOLAR YATIRIM GELEBİLİR
Uluslararası Yatırımcılar Derneği Başkanı Engin Aksoy, Türkiye'nin 2023'te 10.6 milyar dolar olan uluslararası doğrudan yatırım girişlerini artırma potansiyeli olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Makroekonomik istikrar ve düzenleyici çerçevedeki performansımızı, rekabet içinde olduğumuz ülkelerin ortalama düzeyine taşımamız halinde, üyelerimiz önümüzdeki dönemde 18.6 milyar dolar yatırımı gündemlerine alacağını ifade ediyor."

PİLOT GİRİŞİMLERİ STANFORD'DA
Türk Telekom Ventures'ın Girişim Hızlandırma Programı PİLOT'un girişimleri, girişimcilik eğitim programına katılmak üzere ABD'ye gitti. Stanford Mesleki Gelişim Merkezi ile iş birliği içinde tasarlanıp sunulan kurumsal eğitim programı Stanford Üniversitesi kampüsünde başladı.

PİLOT girişimlerinin, bir dizi konferans, uygulamalı çalışma oturumları ve network sağlama amacıyla Stanford Üniversitesi'nin öğretim üyeleri ve sektör uzmanlarından bilgi aldığı programın açılış konuşmasını yapan Türk Telekom CEO'su Ümit Önal, destekledikleri girişimlerin küresel arenada ses getirmelerine katkı sağlayacak çalışmalara imza attıklarını belirtti. Önal, "Stanford'da özel tasarlanan program, Türkiye'nin küresel inovasyon haritasına önemli katkı sağlayacak. Türk Telekom Ventures'ın San Francisco'daki ofisi girişimlerimizin dünyaya açılması için önemli bir durak. Türkiye'den çıkan fikirleri Silikon Vadisi üzerinden dünyaya açıp, dünyadaki yenilikçi fikirleri ise ülkemize taşıyarak Türkiye ve global pazarlar arasında köprü oluyoruz" dedi.
HEDEF % 20 BÜYÜME
5'inci yılını kutlayan, 81 ilde 60 binden fazla üye restoranı ile hizmet veren GetirYemek'in CEO'su Yasemin Şişik Çelikboy, "15 milyon kullanıcıya dokunduk ve hem kullanıcılarımızın hem üye restoranlarımızın mutluluğunu odağımıza alarak 10 kattan fazla büyüdük" dedi. Çelikboy, aktif kullanıcı sayısını her yıl yüzde 20 artırmayı hedeflediklerini söyledi.
AKTİF BÜYÜKLÜĞÜ 2.2 TRİLYON TL
Halkbank, 2023 sonunda aktif büyüklüğünü, 2022'ye göre yüzde 57.7 artışla 2.2 trilyon lira seviyesine çıkardı. Banka, kredi büyüklüğünü ise yüzde 61.6 artışla 1.9 trilyon liraya yükseltti. Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, "Güçlü finansal altyapımızla, KOBİ'lerimizin, esnaf ve sanatkârımızın, girişimcilerimizin yanında olmaktan, ekonomimizi büyütmek için çalışmaktan ve kalkınma hamlesine katkı sağlamaktan mutluyuz. Üretime, ihracata, istihdama ve yatırıma yönelik desteğimiz sürecek; tüm sektörlerde inovatif dönüşümle yerli ve milli kalkınma stratejilerinin ülkemiz ekonomisine katkı sunması için çalışmaya devam edeceğiz" dedi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.