3.8 milyon dosyaya arabulucu çözümü

İhtiyari arabuluculuğun 14 Kasım 2013'te hukuk sistemine kazandırılmasının ardından, iş uyuşmazlıklarında 1 Ocak 2018'den, ticari uyuşmazlıklarda 1 Ocak 2019'dan ve tüketici uyuşmazlıklarında 28 Temmuz 2020'den itibaren arabuluculuk zorunlu olarak uygulanıyor.

İhtiyari arabuluculuğun 14 Kasım 2013'te hukuk sistemine kazandırılmasının ardından, iş uyuşmazlıklarında 1 Ocak 2018'den, ticari uyuşmazlıklarda 1 Ocak 2019'dan ve tüketici uyuşmazlıklarında 28 Temmuz 2020'den itibaren arabuluculuk zorunlu olarak uygulanıyor.

Arabuluculukta bugüne kadar 5 milyon 956 bin 797 dosyanın sisteme girdiğini belirten Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, "Müzakeresi tamamlanan 5 milyon 766 bin 703 dosyadan 3 milyon 830 bin 372'si anlaşmayla çözüme kavuşturuldu. Uygulamayla ortalama 689 mahkemenin iş yüküne tekabül eden uyuşmazlık, arabuluculukla sonuçlandı" dedi. İşte rakamlarla arabuluculuk sistemi:

- İş uyuşmazlıklarında müzakeresi tamamlanan 2 milyon 129 bin 311 dosyadan 1 milyon 54 bin 805'i anlaşmayla sonuçlandı. Başarı oranı yüzde 51 oldu, dosyalar ortalama 10 günde çözüme kavuşturuldu.

- Ticari arabuluculukta müzakeresi tamamlanan 817 bin 718 dosyadan 327 bin 221'i anlaşmayla sonuçlandı. Başarı oranı yüzde 41 olurken, taraflar ortalama 20 günde uzlaştırıldı.
- Tüketici uyuşmazlıklarında bugüne kadar 415 bin 371 dosyada müzakere tamamlandı. Bunlardan 153 bin 84'ü çözüme kavuşturuldu. Başarı oranı yüzde 38 olarak gerçekleşti.
- İhtiyari arabuluculukta müzakeresi tamamlanan 2 milyon 333 bin 780 dosyadan 2 milyon 182 bin 274 dosyada anlaşma sağlandı. Anlaşma oranı yüzde 97 oldu.

- Kira davalarında arabulucuya başvuru sayısı 176 bin 769'u buldu. Bu başvurulardan 96 bin 461'i anlaşmayla sonuçlandı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.