Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek: Enflasyonda düşüş sürecek

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, enflasyonda en zorunun geride kaldığını belirterek, "Enflasyon gelecek ay yüzde 60, sonraki ay yüzde 50 civarına inecek. Yıl sonunda enflasyonda yüzde 42'ye kadar toleransımız var. Şu anda dezenflasyon döneminin başındayız" dedi.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, enflasyonda en zorunun geride kaldığını belirterek, "Enflasyon gelecek ay yüzde 60, sonraki ay yüzde 50 civarına inecek. Yıl sonunda enflasyonda yüzde 42'ye kadar toleransımız var. Şu anda dezenflasyon döneminin başındayız" dedi. Şimşek, şunları söyledi:

- Kur riskini azalttık, borçlanmanın vadesini artırıyoruz. Uluslararası rezervlerde tarihi bir düzeltmeyle karşı karşıyayız.

- Rezervlerdeki düzelme 80 milyar dolara ulaştı. Daha önce bu türden iyileşmeyi 11 yılda sağlamışız, bu iyileşme bir yılda sağlandı.

- KKM'de 60 milyar doların altına indik. KKM'den çıkış çok daha hızlanacak.

- Türkiye'nin istikrar ve reform programı ile birlikte risk priminde düşüş yaşanmıştır. Son 1 yılda daralma 450 puan civarında. Benzer ülkelere göre risk priminde muazzam iyileşme var.

- Programın yükünü toplumun dar gelirli kesimine yüklemeyeceğiz. Vergide adil olmak için çaba içerisindeyiz. Vergi politikalarında amacımız kayıt dışılıkla mücadeleyi sürdürmek.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.