İkinci elde balon patladı

Özellikle son 4 yılda ikinci el araç fiyatlarını gerçeklikten uzak, akıl dışı seviyelere çekerek piyasayı altüst eden satıcılar, bugünlerde adeta ektiklerini biçiyor. Sektördeki durgunluk sebebiyle galericilerin serzenişleri sık sık gündem olurken, araç fiyatlarındaki düşüş ise gözle görülür şekilde sürüyor.

Özellikle son 4 yılda ikinci el araç fiyatlarını gerçeklikten uzak, akıl dışı seviyelere çekerek piyasayı altüst eden satıcılar, bugünlerde adeta ektiklerini biçiyor. Sektördeki durgunluk sebebiyle galericilerin serzenişleri sık sık gündem olurken, araç fiyatlarındaki düşüş ise gözle görülür şekilde sürüyor.
PAZAR YÜZDE 17.1 DARALDI
İkinci el araç piyasasındaki durgunluğun, geçen sene Eylül ayından itibaren görülmeye başladığını dile getiren EBS Analiz Otomotiv Yönetim Danışmanlığı Genel Müdürü Erol Şahin, o tarihten bu yana satışların 10 aydır gerilemekte olduğunu vurguladı. Pazarın son 12 ayda yüzde 12.2 daraldığını aktaran Şahin, "2024'ün ilk 6 ayı sonunda ise pazar geçen yıla göre yüzde 17.7 daralma ile 3 milyon 224 bin adede kadar geriledi" dedi. Şahin, "Piyasada alıcı-satıcı arasındaki güven köprüsü çok yıprandı. Bugün her ne kadar araç fiyatlarında ciddi bir artış olmasa da tüketici hâlâ fiyatların yüksek olduğu kanısında. Bu da ister istemez pazarı aşağı doğru çekiyor" yorumunu yaptı.
Murathan YILDIRIM

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.