Domates tarlada çiftçiler eylemde! Market fiyatları isyan ettirdi! Bakan Şimşek değerlendirdi: Çok aracı var

Meyveden sebzeye birçok ürünün fiyatı tarladan rafa gelinceye kadar oldukça artıyor. Üretici ile tüketici arasındaki bu fark çiftçiyi isyan ettirdi. Çiftçiler, ürünü toplamayıp eylem yaptı. Marketlerdeki fiyata isyan eden çiftçiler, “Aracılar fiyatı düşürmüyor” uyarısında bulundu. Öte yandan Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, enflasyonun düşürülmesinde tarım arzının çok önemli olduğuna dikkat çekerek, tarladan sofraya zincirinde çiftçinin en zayıf halka olduğunu dile getirdi.

Meyveden sebzeye birçok ürünün fiyatı tarladan rafa gelinceye kadar üçe katlanıyor.

KAZANAN HEP ARACI
Üretici ile tüketici arasındaki bu afaki fark çiftçiyi isyan ettiriyor. Ancak son dönemde en büyük isyan domateste. Hem salçalık hem de sofralık domatesin fiyatı tarlada maliyetinin de altına inince çifti eylem yapmaya başladı. Hali hazırda salçalık domates tarlada 1.5-2 liraya, sofralık domates ise 3 liraya kadar geriledi. Salçalık domatesin üretim maliyetinin 2.5 lira, sofralık domatesin türüne göre farklılık göstermekle birlikte üretim maliyetinin ortalama 10 lira olduğunu aktaran üreticiler, "Ne biz kazanıyoruz ne vatandaş. Kazanan hep aracı" diyerek isyan etti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.