Piyasanın yıl sonu enflasyon beklentisi geriledi! Bakan Şimşek'ten ilk yorum: Alım gücü kalıcı olarak artacak

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Piyasa Katılımcıları Anketi'ne göre, Tüketici Fiyat Endeksi'nde (TÜFE) yıl sonu artış beklentisi yüzde 43,14 oldu. Enflasyon beklentilerindeki iyileşmenin program hedeflerini desteklediğini belirten Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, "Dezenflasyondaki belirginleşmeyle yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 43,1'e geriledi." dedi.

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası, reel ve finansal sektör temsilcileri ile profesyonellerden oluşan 64 katılımcıyla gerçekleştirdiği eylül ayı Piyasa Katılımcıları Anketi'ni yayımladı.
EYLÜL AYI PİYASA KATILIMCILARI ANKETİ YAYIMLANDI
Geçen ay yüzde 2,22 olan eylül ayı TÜFE artışı beklentisi, bu anket döneminde değişim göstermedi. Cari yıl sonu TÜFE artışı beklentisi yüzde 43,31'den yüzde 43,14'e yükseldi. TÜFE'de artış beklentisi 12 ay sonrası için yüzde 28,71'den yüzde 27,49'e, 24 ay sonrası için yüzde 19,30'den yüzde 18,38'a geriledi. Katılımcıların yıl sonu dolar/TL beklentisi 37,28'den 37,16'a düşerken, 12 ay sonrası dolar/TL beklentisi ise 42,03'den 42,43'e çıktı. Bir önceki anket döneminde 25,5 milyar dolar olan yıl sonu cari işlemler açığı beklentisi, bu dönemde 22,2 milyar dolara indi. Gelecek yıl için cari işlemler açığı beklentisi de 24,3 milyar dolara geriledi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.