Zenginler yapay zekayla servetlerine servet kattı

Yapay zekaya yatırım yapan Mark Zuckerberg ve Larry Ellison ‘200 milyar dolar’ kulübüne katılırken, Musk ve Bezos da servetini büyüttü.

Zenginler yapay zekayla (AL) servetlerine servet kattı. Meta'nın sahibi Mark Zuckerberg ve Oracle CEO'su Larry Ellison, '200 milyar dolar' kulübüne katıldı. Zuckerberg'in serveti bu yıl içinde 72 milyar dolar artarak 200 milyar doları aştı. Bu büyüme, yapay zekayı sosyal medya taşıyan Meta'nın hisselerinin yıl başından bu yana yüzde 60'tan fazla değer kazanarak hisse başına 560 dolar seviyesini geçmesiyle gerçekleşti. Oracle CEO'su Ellison da bu yıl servetine 55 milyar dolar ekleyerek 200 milyar dolar barajını geçti. Oracle hisseleri yıl içinde yüzde 57 yükseldi. Ellison, yapay zeka alanında Oracle'ın veri merkezi kapasitelerinin kiralanmasına yönelik beklentilerden büyük kazanç elde etti.

BEZOS VE MUSK KAZANDI
Yapay zekayla e-ticaret kârlarını artıran Amazon'un kurucusu Jeff Bezos ile otonom araçlar ve insansı robotlar geliştiren Tesla'nın sahibi Elon Musk da bu kulüpte yer alıyor. Bezos'un serveti bu yıl 39 milyar dolarlık artışla 216 milyar doları aştı. Musk'ın serveti de 9 ayda 36 milyar dolar yükselerek 265 milyar dolara çıktı.

ARNAULT KULÜPTEN DÜŞTÜ
LVMH CEO'su Bernard Arnault ise 200 milyar dolar kulübünden düştü. LVMH'nin hisseleri bu yıl yüzde 16 gerileyerek Arnault'nun servetini 177 milyar dolara indirdi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.