İşsizlik 16 aydır tek hane

İşsizlik oranı ağustosta bir önceki aya göre 0.3 puan azalarak yüzde 8.5 seviyesinde gerçekleşti. Aylık bazda işsiz sayısı 89 bin kişi azalırken, istihdam 78 bin kişi arttı.

Türkiye'de işsizlik oranı, ağustosta bir önceki aya göre 0.3 puan azalarak yüzde 8.5 oldu. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, ülke genelinde 15 ve daha yukarı yaş grubundaki işsiz sayısı, ağustosta bir önceki aya kıyasla 89 bin kişi azalarak 3 milyon 55 bin kişi oldu. Türkiye'de istihdam edilenlerin sayısı da aylık bazda 78 bin kişi artarak 32 milyon 776 bin oldu. İstihdam oranı ise 0.1 puanlık artışla yüzde 49.7 olarak gerçekleşti.

İSTİHDAM ARTACAK
Verileri değerlendiren Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, "İstihdamdaki artış ve işsizlik oranındaki düşüş, uygulanan ekonomi politikalarının etkinliğini ortaya koymaktadır. Dengeli ve istikrarlı büyüme hedefimiz ile iş gücü piyasasına yönelik yapacağımız yapısal reformların katkısıyla önümüzdeki dönemde istihdamın daha da artmasını hedefliyoruz" dedi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan da işsizlik oranının son 16 aydır tekli hanelerde seyrettiğini ifade ederek, "İşsizlikle mücadeledeki kararlılığımızı ve istihdamı destekleyici çalışmalarımızı sürdüreceğiz" diye konuştu.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.